Werken met een drone op Bali

Ik overweeg om half december 4 weken naar Bali te trekken. Ik was er vorig jaar voor het eerst en het is me enorm meegevallen.
Als fotograaf zou ik dit jaar een UAV (of drone) willen meenemen. Dat is, zeg maar een mini helikopter, waar een camera onder wordt bevestigd, om er foto’s en filmpjes mee te maken vanaf geringe hoogte.
Ik heb al heel wat ideetjes dat ik er zou willen doen met de drone, maar suggesties zijn steeds welkom. http://www.wereldwijzer.nl/images/smilies/zon02.gif

Waar ik vooral in geïnteresseerd ben zijn de douaneformaliteiten en eventuele vergunningen die ik erbij zou nodig kunnen hebben. Iemand ervaring? Of weet welke administratie ik moet aanschrijven in Bali?
Het betreft hier electronisch materiaal en tal van batterijen in verschillende maten.
Alvast dank voor de reacties.

Goedemiddag Gilors,

3 weken geleden heb ik een 50 cm grote helikopter met camera uit Singapore meegenomen als handbagage en geen problemen ondervonden.

Regelgeving in Indonesie is, dat als een product (enkel stuks!) voor privegebruik is, je geen aangifte hoeft te doen.

Warme groet,

Marcello

P.S.
als je in omgeving Jimbaran bent met je drone, dan zou ik graag deze willen bewonderen, met name voor de kwaliteit foto’s en videos.
Je kan me mailen op marcello@homebalihome.com