Je kunt op Bali airport een taxi nemen naar Kuta en omstreken. Je kunt ook van te voren een accomodatie regelen en je laten afhalen van het vliegveld. Je kunt ook een Trans Sarbagita bus nemen. En je kunt van Uber gebruik maken. Ik heb op de terugreis van Kuta naar het vliegveld gebruik gemaakt van een Ubertaxi. Zij hebben een app. waarop de prijs van het transport wordt bijgehouden. Nu werd dit voor mij geregeld dus heb ik niet zelf contact met Uber opgenomen maar ik neem aan dat er een app. is…
Als je van Bali Airport gebruik wilt maken van Uber dan dien je naar buiten bij de vertrekhal te gaan.
Vooral als je er aan denkt om een taxi te nemen vanaf het vliegveld is dit interessant (omdat prijzen vanaf het vliegveld hoger liggen dan ernaartoe.)
Op Bali kan je heel goed uit de voeten met de scooters. Je huurt er een voor Rp. 50.000 per dag; dat is net iets meer dan E 3
Als het mogelijk is regel dan een internationaal rijbewijs want dat is nog steeds nodig in Indonesie. Als de politie je aanhoud en je hebt niet dit rijbewijs dan geven ze je een bekeuring die je ter plaatse moet betalen (aanvulling op hun salaris dus). Niet echt een hoog bedrag maar toch.
Voor de budgetreiziger is er ook Perama; een shuttlebus naar verschillende plaatsen op Bali (en Lombok). http://www.peramatour.com/Daily-Bali-Lombok-Shuttle-Bus-Boat.html