Even snel voorstellen; Ik ben Daisy, 18 jaar jong (bijna 19)
Ik ben van plan om volgend jaar (ja nog een heeeele lange tijd weg) in Turkije te gaan werken. Het aller liefst in Marmaris/Icmeler of Bodrum/Gumbet.
In marmaris ben ik 5x geweest, en vind het er geweldig.
Maar ik vind het ook leuk om in Bodrum omg. te werken, want dan is het echt helemaal nieuw.
Echt een voorkeur van werk heb ik niet, in een hotel lijkt me leuk maar de bediening ook en met boottochten ofz. ook! Heel gevarieerd dus!
Nou, Waar moet ik beginnen en waar moet ik rekening mee houden? Alle informatie is welkom!
Misschien is er nog iemand die deze plannen heeft?
Hoi daisy,
Ik heb er zelf ook voor zitten kijken om te werken in turkije, Deze zomer zat ik in alanya/ konakli in een enorm groot beach resort. Toen ik aan de obers vroeg hoeveel ze verdienden schrok ik wel echt!.. Zij verdienen dus 12 euro op een dag!. ik heb dus even zitten googlen en kwam een turks bedrijfje tegen waarbij stond dat je hetzelfde zult verdienen als de lokale bewoners/werkers. Dus die 12 euro?.. Krantenwijkje dan maar? :nod:… Ik denk en hoop dat de grote hotels toch meer zullen geven bij buitenlandse werkers. Zelf ben ik ook bijna 19, ik maak nog even 1 jaartje mn school af en dan afreizen naar turkije… hopelijk voor heeeeeeel lang!!
heej Daisy
ik wil volgend jaar heel graag gaan werken in marmaris als animatie team ofzo.
weet jij toevallig al iets waar je het beste terecht kan?
groetjes chantal
Huisvesting en verblijfsvergunning moet zelf geregeld worden maar wij vragen werkvergunning aan voor personeel met Nederlandse nationaliteit. Wij hebben meerdere vestigingen en het salaris verschilt per plaats. Het ligt wel rond 600-700 euro. Wij zijn op zoek naar personeel die full time willen werken. Hierbij zijn ze verplicht om twee zaterdagen te werken waarvan het eerste zaterdag bij de loon in zit en alle andere zaterdagen die agent werken krijgen ze extra uitbetaald.
Heb je verder nog vragen Hans mail mij op het volgend adres [EMAIL=“asli@etb-group.com”]asli@etb-group.com
Met 900-1000 kun je niet rondkomen in Turkije;dat weet jij net zo goed als ik,en toch probeer je mensen te ronselen via mijn site;denk je echt dat ik zo naief ben;om jullie toegang te geven om jonge mensen financieel te laten runieren door jullie?
dit bericht zet ik eerst vast zodat iedereen gewaarschuld is tegen deze praktijken
Wegwezen hier;probeer free forums of zo,maar kom nooit meer terug;ik bescherm mijn community en heb eerder vogels met hun staart tussen hun benen zien vertrekken in stille aftocht
Ik ben nu in Antalya, en heb vorige week een gesprek gehad met de plaatselijke zetbaas van ETB.
Mij werd verteld dat het salaris EUR 700 is. Werktijden: 5 dagen van 11 - 19, 1x per maand verplicht een zaterdag van 10 - 17 (dus niet 2x per maand!).
De bedoeling is dat je eerst alles regelt in Nederland (opzeggen baan, beëindiging huur/verkoop huis,enz), en dan een datum vaststelt dat je in Turkije aankomt. Dan wordt een 1-2 daagse training voor je gepland (produktkennis & telemarketing technieken). Dan is het de bedoeling dat je zelf gaat bellen (telefonische verkoop). En als je dat goed doet dan krijg je een contract aangeboden. 2 maanden proeftijd, daarna vaste aanstelling voor onbepaalde tijd. Maar: je werkt op target basis. Als je langere tijd je target niet haalt dan wordt de samenwerking “ontbonden” .
Worst case scenario: je laat alles in Nederland achter je, hebt geen woonruimte what so ever in Turkije, en na 3 dagen zit je zonder baan.
Met hoeveel zit je op een kamer en hoeveel uur per dag werken bij ETB?
Ik val je openlijk aan omdat ik mijn lezers probeer te beschermen tegen bedrijven zoals die van jouw;mooie beloftes die je niet nakomt en op google zie ik ook negatieve berichten.
Dit kan je ook op een ander manier doen je hoeft niet onbeschoft te worden. Hoe weet jij of je rond komt of niet in Turkije met 900-1000 euro. İk woon in Turkije niet jij. Praat over dingen waar je wel wat over weet. En je zou de belastingdienst in Turkije moeten inschakelen wij zijn een bedrijf in Turkije en niet in Nederland. Je kan niet op deze manier dreigen. Ou zeggen kom en zie zelf praat dan over iets waar wel wat over weet.
Even duidelijkheid over zaterdag werken. İn andere filialen werk je inderdaad 1 zaterdag maar in İzmir 2 zaterdagen. We verplichten niemand om alles op te zeggen in Nederland.
Ten eerste ben ik niet onbeschoft;kijk naar de feiten waarmee jullie schermen…ten tweede;als je even googled over ETB kom je interressante reacties tegen.
Ik zou de eer aan mezelf houden en hier geen reclame meer maken
Beter is het om voor een nederlands call-center te werken met vestigingen in Turkije.