Werken in 't buitenland, alleen voor jongelui?

Hallo !

Na me helemaal sufgezocht te hebben op alle forums hier, schrijf ik toch maar even zelf een berichtje. Over Egypte valt nog wel het een en ander te vinden, maar het valt me heel erg tegen wat ik over werken/banen vind in Portugal of Spanje…
Zelfs op vacaturewebsites kom ik niet echt verder en ik ben al 2 weken keihard aan het zoeken.

Ook krijg ik soms een beetje het idee dat het (tijdelijk) werken in het buitenland iets is voor net afgestudeerden en andere mensen van begin 20…en ik ben 31 ! Toch kan ik me niet voorstellen dat het onmogelijk is om een baan in het toerisme in het buitenland te vinden voor een tijd.

Ik ben op zoek naar bv een baan (voor een half jaar, 'n jaar of langer) in de horeca of het toerisme waar ik ook mijn talenkennis in kwijt kan.

Wie kan mij adviseren of helpen?
Alvast heel erg bedankt !

smallblackflower

Ik denk dat het zeker mogelijk maar niet als start-functie. Lijkt me hoor, ik spreek niet uit ervaring. Heb je niet een of andere opleiding? Of andere kwaliteiten? Denk dat je dat moet benadrukken dat je meer verantwoordelijk bent ed.

Verder kan ik -als jongere ;)- weinig advies geven!

lol moet geen probleem zijn doe het al eeuwen (ben ook 31) en zit nu in Nieuw zeeland ! (maar normaal in spanje)

Hey!

Juist in de horeca zn er banen zat te vinden! Spreek je Spaans of Portugees? Want dan heb je ook veel kans voor n baan in de toerisme. Als je nr t land zelf gaat heb je meer kans voor n baan,vele zetten geen advertentie op n site. En uiteraard ligt t ook aan de plek waar je heen wilt en aan de tijd van t jaar. Maar t is zeker niet onmogelijk!!

Succes!!

Volgens mij moet dat geen probleem zijn, maar mijn ervaring is, zeker hier helemaal in het zuiden van Spanje, dat de bedrijven nog niet zo digitaal zijn. Kom je hier met een elektronisch cv aan, dan kijken ze er vaak nog niet eens naar.

Wil je echt naar Spanje en helemaal als je de taal al spreekt, dan verwacht ik niet dat het heel moeilijk zal zijn om een job te vinden. Maar aan te raden is hier gewoon naartoe komen en dan zoeken.

Overigens… 2 Weken vind ik nog niet lang zoeken hoor…

Liefs,
Carolina

Ik weet niet hoe je talenkennis is en wat voor opleiding en werk je nu doet, maar misschien is dit iets?

http://www.interlinq.com.es/

Hai,

Ik ben in 1999 - tijdens een sabbatical year - door een NL’se reisorganisatie aangenomen om reizen in Egypte te begeleiden en dat is me prima bevallen. Ik sprak geen Arabisch maar had wel werkervaring met “mensen en groepen”. Het is mijn ervaring dat je sociale - en organisatie talenten vaak als belangrijker worden gewaardeerd dan je pure kennis over een land. En passie is erg belangrijk, je moet het land en de mensen leuk en boeiend vinden!

Inmiddels heb ik samen met mijn Egyptische partner een reisagentschap opgericht in Luxor en werken we als lokaal agent voor 2 avontuurlijke reisorganisaties in NL. Zij vragen ons vaak genoeg of we nog “lokale” NL’ers kennen dus als je eens wilt “praten” mail me maar.

Veel succes!

Groet uit Luxor,
Miriam

Leuk bericht Miriam!
Zelf ben ik nu bezig met een opleiding via het IVOR voor reisbegeleiding en het lijkt me erg leuk om daarna een paar keer per jaar bijvoorbeeld rondreizen door egypte te begeleiden.
In mei kom ik een maand naar cairo om alvast een cursus arabisch te volgen.

Ik zal het onthouden en wie-weet mail ik je er nog eens over.
Groetjes,
mireille

Hoi Miriam,
Ik las net je bericht en dacht dit is het ik ben al een hele tijd bezig om eenjob te vinden in egypte, ik ben absoluut helemaal gestoord van dat land zijn mensen en cultuur, ik kom er minimaal een keer per jaar en wil me er voor goed vestigen.
Hoop dat ik iets van je hoor als het niet mogelijk is bij jullie kun je me wellicht tips geven

alvast bedankt
Henry

Hoi Henry,

Wat leuk zo’n enthousiast berichtje van een andere Egypte-fan!

Ja, het vinden van werk is hier helaas niet heel erg makkelijk en ik vrees dat ik je ook niet echt kan helpen. Mijn man en ik hebben een reisbureau maar wij zijn dermate klein – en dat willen we ook eigenlijk zo houden – dat wel alleen wat Egyptische “freelancers” hebben rondlopen als chauffeur, gids enz. Bij ons eigen bureau kan ik je dus niets aanbieden maar misschien kun je het eens als reisbegeleider proberen, bijvoorbeeld bij Sawadee. Behalve dat we reizen op maat maken voor individuele reizigers zijn we ook lokaal agent van Sawadee. Wij regelen voor hun gasten alle hotels, vervoer en excursies maar Sawadee doet zelf de werving voor de Nederlandstalige reisbegeleiders. Je zou ze eens een email kunnen sturen om te kijken of ze nog iemand zoeken.

Misschien kun je ook eens kijken bij www.egyptsearch.com dit is een engelstalige site waar volgens mij ook banen worden aangeboden. Verder weet ik dat ze bij Orange in Cairo altijd wel marketeers? met een technische achtergrond zoeken.

Om in de Egypte sfeer te blijven, er is ook een forum dat heet: www.woneninegypte.net/forum
en daar staat een schat aan informatie op over wonen en werken in Egypte.

Ik wens je heel veel succes bij het zoeken van werk in Egypte en als je echt zo graag wilt dan komt er vast wel iets op je pad.

Groet uit Luxor,
Miriam