Hallo iedereen
Ik heb een vraagje???
En hoop dat iemand mij alstublieft kan helpen???
Ik en een vriendin willen dolgraag gaan werken in het buitenland in de horeca het liefst.
We dacht zelf aan Spanje, de nederlandse antillen of Turkije
Maar wij zijn nu al weken non stop aan het googlen enzo, maar we komen er niet uit.
Wij kunnen allebei redelijk goed engels verder spreken we alleen nederlands ,dus we waren ook op zoek naar nederlandse eigenaren van hotels of bars ofzo in het buitenland, maar we komen geen stap verder.
WIE O WIE KAN ONS HELPEN???
ALS HET AAN ONS LIGT WILLEN WE ZO SNEL MOGELIJK VERTREKKEN!!!
:wereld:
Hallo Jasmientje,
Als je alleen Nederlands en Engels spreekt kun je denk ik het beste via marktplaats zoeken op vakantiewerk of hier de oproepjes goed in de gaten houden. Op Marktplaats staan regelmatig advertenties voor horecawerk in het buitenland, vooral de populaire jongerenbestemmingen. Vaak vragen zij wel al enige ervaring in de horeca (dat je bijv. met bladen kunt lopen en kunt tappen). Dat zou je kunnen proberen maar het is ook afhankelijk van je leeftijd, onder de 18 jaarnemen ze nooit iemand aan. De minimale beschikbaarheid is vaak toch 2 of 3 maanden.
Let trouwens goed op als je een contract krijgt of daar echt alles in staat wat belangrijk is (loon, vrije dagen, huisvesting, vervoer van en naar de bestemming). Daarnaast is het loon vaak niet te vergelijken met wat je hier in NL zou gaan verdienen, het is vrijwel altijd een stuk minder.
Oh thanks DGiesen
Ik was inderdaad al op de hoogte van dat het veel minder verdient, maar het gaat ons om de uitdaging.
Ik zal marktplaats in de gaten houden.
Had niet verwacht dat het zo moeilijk was!!!
In veel landen is het moeilijk om een baantje te vinden Dit heeft onder meer te maken met de recessie.In spanje zijn er veel mensen zonder baan dus zullen deze de vacatures in onder meer horeca en toeristische sector nemen om toch een inkomen te genereren.Misschien kun je gaan kijken naar animatiewerk in de grote hotel(keten)s.Probleem is dat je je talen goed moet beheersen en het liefst kennis hebt/spreken van de volgende talen : Engels, Frans, Duits en Spaans.Ook kun je campings benaderen.Probeer ook eens de volgende bedrijven : vacansoleil en select camp .
Thanks Latifa
Ja heb ik inderdaad al geprobeerd ja maar daar zoeken ze vaak ook wel mensen die duits of frans spreken maar bedoelde echt in nederlandse bars of hotels waar ze echt veel nederlandse toeristen krijgen als ik zelf na het buitenland ga zie ik vaak nederlande horeca zaken die ook alleen nederlandse meiden hebben in dienst dus dacht dat wil ik ook maar er is nergens hier een bureau of iets waar je terecht kunt of info bij kan halen
Hoi Jasmientje,
Vaak is alleen Nederlands niet voldoende, je moet bijna overal goed Engels spreken en nog kennis hebben van Duits of de taal van het land waar je wil verblijven. Er is hier in NL niet een bureau waar je even heen kan, er zijn inderdaad van die grote bedrijven zoals Latifa noemt die betrouwbaar zijn en waar je altijd terug kan vallen op Nederland. Vaak komen bij de Nederlandse bars of hotels ook Duitsers en Britten en heb je contact met de lokale bevolking, waardoor kennis van het Spaans/Grieks/Portugees oid toch wel gewenst is. Je kunt proberen om via Thomas Cook nog te solliciteren: http://areyouthomascook.net/nl/apply.html . Ik ga zelf voor hen aan de slag als reisleidster Nederlands/Duits. Kijk even goed in het profiel of het je wat lijkt, tijdens mijn selectiedag waren ze best streng… Zonder diploma en flexibiliteit qua bestemming kom je er zeker niet.