Ik ga aankomend jaar misschien een aantal maanden in Suriname (Paramaribo) werken. Graag zou ik iets meer over het leven daar willen weten. En is het makkelijk om tijdelijke huisvesting te vinden? Hoe liggen de prijzen etc…
hee,
Iki begrijp dat je alleen gaat, dus breng je de huur ook alleen op, 200 euro is de min. prijs, binnenland tours boeken is ook prijzig, maar… als je in het buitenlang gewerkt hebt staat het hier heel goed op je C.V.
Go 4 it, zouk zeggen!
odiodi,
J.S. :dag:
ik heb wel betaalbare appartementen.
indien je geinteresseerd bent mail ik ze voor je.
hurenparbo@gmail.com
veel succes met alles.
Sjoerd
Het leven is qua eerste levensbehoeft niet duur. Dan moet je denken aan eten en drinken. Met euro’s te besteden daar valt dat wel mee. Benzine is goedkoper. Wil je een woning huren of een kamer kijk op www.cascama.com.
mensen,
ik sluit mijn vraag aan bij jeroen… hoe is het levensonderhoud-uitgavenpatroon daar en wat zijn de prijzen etc. voor expats ? ik heb geen idee !
KD
hoi
Ik Chantal en ben geneeskunde student in suriname, en ik zoek naar een kamergenoot voor enkele maanden.
Ik ga in de komende twee maanden ook naar Aruba en Nederland, en vind zonde dat de extra kamer leeg staat. Er zijn twee kamers een keuken een woonkamer en een ruime badkamer met warm en koude douche, verder is er draadloos internet, openbaar vervoer gaat vlak voor de deur langs ( ongeveer srd 1 dat is omgerekend iets minder dan euro 0,24) en is het uitgangsleven niet meer dan 10 min verwijderd. Mijn email is [EMAIL=“chantalrommy@gmail.com”]chantalrommy@gmail.com
De huur is 175 euro per maand en dat is inclusief de schoonmaakster,draadloos internet,electra en water.
Het is leuke veilige buurt, gewoon dichtbij de stad!
Uitstekend voor studenten die stage moeten lopen in het ziekenhuis (Academisch of Diakonesse), want ik woon op loopafstand van de eerste, zo’n 15 minuten en de tweede iets verder ook 15 min,maar dan met de fiets.
Ik hoor t wel.
mgv
chantal
Hoi Chantal,
Ik ben er over aan het denken komende maanden naar Suriname te gaan om er als Fysio te werken (rond midden maart)
voor hoeveel maand zoek je iemand voor erin/bij?
grtjs
Floor
Tijdelijke woontruimte vinden is geen probleem. Er is veel aanbod. Je moet soms wel even zoeken voordat je iets hebt gevonden wat je aan staat. Niet alles is even goed onderhouden. Het hangt er ook vanaf of je een kamer wilt met gedeelde keuken/badkamer of een appartementje met alles voor je zelf. Een kamer lukt wel vanaf 200 euro of iets eronder. Een appartementje met 1 slaapkamer vanaf ongeveer 250 euro. Wij hebben in Paramaribo verschillende woningen gehad met zijn 2-en, daar betaalden we tussen de 250-300 euro voor. Hadden dan een boven of een benedenwoning, met eigen voorzieningen. We kwamen samen rond van nog geen 1000 euro per maand, dat ging wel, hadden ook een auto. Tripjes zijn vaak duur, voor een paar dagen vaak een paar 100 euro. Wanneer je dat veel gaat doen, gaat daar geld in zitten, maar wanneer je zelf vervoer en alles regelt ipv geheel georaniseerd is het een stuk goedkoper. Uit eten of ergens eten afhalen is een stuk goedkoper als in Nederland. Eten uit de winkels is ook wel iets goedkoper als in NL (bv bepaalde groentes), maar veel wordt ook geinporteerd en dat is juist duurder als in NL.
Beste Jeroen,
Misschien is dit bericht beetje verlaat, maar kunnen andere die ook zoeken naar werk in Suriname, hier nut van hebben.
Werk vinden in Suriname kan nu een stukje eenvoudiger, dankzij www.freelance.sr, waar je gratis een profiel kunt aanmaken, kunt reageren op opdrachten en kunt abonneren voor updates per e-mail, voor de groepen waarin je interesse hebt.
Neem een kijkje – > www.freelance.sr