Levensonderhoud Suriname

Hallo,

Ik ga waarschijnlijk eind dit jaar voor minimaal 3 jaar naar Suriname met man en 2 kinderen van 5 en 8 jaar. Ik ga naar Suriname om er te werken en verdien ongeveer 2200,- netto. Waar ik graag jullie advies/mening over zou horen is of ik hiervan kan rondkomen met mijn gezin of dat mijn man ook een baan moet hebben voor we vertrekken.Uiteraard wil mijn man ook iets gaan doen in Suriname, maar als het te doen is van mijn inkomen kan hij rustig rondkijken wat hij wil gaan doen.We moeten voor dit geld uiteraard ook een huis huren.
Alvast bedankt voor de reactie’s

Carin

1 like

Beste Carin,

uit je bericht kan ik helaas niet uitmaken of het 2200 Euro of Srd betreft, indien het euro betreft is het zeker wel te doen.

Gaat het om srd dan kan je rustig in NL blijven met je gezin, dan ben ik bang dat het bijna genoeg is voor je huurhuis.

Groet,

Vermoz

dank je voor je reactie. het gaat inderdaad om euro’s.
Anders is het inderdaade niet te doen.

grt carin

Beste Carin,

Zowel voor een bedrag van 2200 SRD als 2200 Euro zou je goed rond kunnen komen met gezin in Suriname. Als het SRD was geweest had je echter wel wat beter op de centen moeten letten dan met Euro’s. Maar aangezien je salaris in Euro’s is, zal je een lekker leventje kunnen hebben in Suriname. Je man kan dan gerust rustig op zoek gaan naar een geschikte en interessante baan.

Veel succes met de voorbereidingen!

Groeten Nynke

Hi Carin,

2200 euro is een prachtig bedrag om van rond te komen in Suriname. Maar het ligt allemaal aan je maatstaven natuurlijk. Er zijn hier ook huizen te huur voor 1000 tot 1500 euro per maand ( voornamelijk voor expats)
Echter als je gewoon een beetje rondkijkt vind je hele goede huizen voor zo een 500 euro, wat natuurlijk in vergelijking met Nederland dan peanuts is.
Heel veel plezier, die drie jaar, maar dat zal wel lukken als ik het zo zie:slywink:

Dag
Esther Lijkwan

Op Zoek Naar De Meest Recente En Uitgebreide Info Over Suriname?

Ken Jij Suriname Al Helemaal?

Hallo Carin,

Als het goed is zit je nu al een korte tijd in Suriname, hopelijk bevalt het je en ben je er achter of je kan leven van je eurosalaris:-).
Een vraagje over je eurosalaris.
Haal ik uit dit verhaal, dat je vanuit Nederland wordt betaald en dat je bent uitgezonden? Ik ben me namelijk aan orienteren of dit voor mij ook mogelijk is en welke soort bedrijven mensen uitzenden naar Suriname. Ik weet dat het veel gebeurd naar de Antillen maar van Suriname hoor ik dat niet.

groet,
Miereille

Hallo Miereille,

Ik ben uiteindelijk niet naar suriname gegaan. Ik heb bij hetzelfde bedrijf een betere functie gekregen in nederland en heb besloten in Nederland te blijven. een andere reden was dat ik twee kinderen heb die goed kunnen leren en de kwaliteit van de scholen daar toch wat minder is.Ze moeten dan privéles hebben en komen wel erg geisoleerd te leven.

Grt Carin

Oke, dan weet ik dat ook weer.
Ik begrijp het wel van de kinderen, ze zijn best jong.

Maar toch blijft mijn vraag overeind staan, zou je vanuit Nederland betaald krijgen? Heb je een idee, hoe je dat kan regelen, welke werkgevers zenden mensen uit naar Suriname?:wink:

groetjes,

Miereille

Hallo Miereille,

Sorry dat ik je vraag niet helemaal beantwoord had.
Ik zou inderdaad vanuit Nederland betaald krijgen. Anders is het ook haast niet te doen met de lage lonen die ze daar hebben. Je moet dus even googlen naar bedrijven in Suriname die vanuit Nederland gerunt worden. Ik heb toen ook via internet en diverse forums wel een aantal bedrijven gevonden. Wat zou je willen gaan doen?

Grt Carin

Hai Carin,

Ja wat zou ik willen gaan doen, HRM, coaching, organisatieadvies, supervisor op een opleidingsinstituut.

Ik wil graag meer tips over de bedrijven die vanuit Nederland worden gerunt.

Wil je mij alsjeblieft via mijn mailadres beantwoorden?:nod:

Grote dank!

[EMAIL=“miereillesimson@live.nl”]miereillesimson@live.nl

In Suriname ben je met EUR 2.200,-- rijk. Ter vergelijking: een ambtenaar of onderwijzer verdient ongeveer EUR 250,–, maar dat is doorgaans te weinig om normaal van rond te komen. Leuk dat je daar gaat werken. Ik ben vaak vaak op vakantie geweest in Suriname en zou er ook best willen werken. Dat zou dan wel een serieuze baan moeten zijn aangezien zowel ik als mijn vriendin hier in Nederland in loondienst werken, pensioen opbouwen etc. Mocht iemand tips hebben dan is een p.m. welkom!

hallo Carin,
leuk dat je voor drie jaar gaat werken in su,ik ben me ook aan het orienteren om in su te gaan willen wonen ,nu las ik in je forum dat je een aantal bedrijven had gevonden die vanuit nederland worden gerunt
kan je me meer info hierover geven.

[EMAIL=“vincent.scholts@gmail.com”]vincent.scholts@gmail.com

hoi Carin,

Weet je welke sites en forums je bent gegaan als je vanuit suriname voor een nederlands bedrijf willen werken.

gr
anand sharma

Beste lezer,

In het kader van mijn afstudeerscriptie wil ik jullie vragen om een enquête in te vullen. Het neemt hooguit 5 minuten van jullie tijd in beslag. Het heeft betrekking op toerisme naar Suriname. Het is belangrijk dat de behoeftes en gedragingen van degenen die Suriname bezoeken in kaart worden gebracht, zodat bedrijven in Suriname daar beter op kunnen inspelen.

Door op de onderstaande link te klikken, kom je op de pagina voor het invullen van de enquête.

http://www.thesistools.com/?qid=83725&ln=ned

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Juan C. Sam-Sin

Beste mensen,

Help ! Heb erover nagedacht om binnenkort te vertrekken naar Suriname maar…kan je met 1000-1200 Euro netto goed rondkomen in Suriname. Kan iemand mij vertellen hoe het uitgave patroon eruit ziet in Suriname. Ik ben nooit naar Su geweest maar vind het interessant om daar voor 5 jaren te werken en wonen.

Gr,

KD

hoi ik ben een geneeskunde student aan de Anton de Kom Universiteit. Doordat de studie zo zwaar is kan ik heel moeilijk aan een goede baan komen( meestal 8 uren per dag en minimaal 5 dagen in de week). Ik let heel graag op uw kinderen als u een avondje alleen wil zijn. ik heb ook andere nederlandse gezinnen als referentie. het is 3 euro per uur en mijn telefoonnummer is 8520655. ik hoor graag van u.

1 like

Dag Kodo,

Ik denk dat je van dat bedrag vrij goed rond kan komen. Afhankelijk van de volgende factoren:
Ben je alleen of met een gezin? Heb je al een woonhuis of ga je huren? Hoeveel luxe wil je? Wil je geld overhouden?

Wanneer je alleen bent, een huis huurt van bijv. 400 euro en 200 euro per maand spaart, kan je best goed rondkomen.
Wanneer je een gezin hebt, een huis huurt van bijv. 500 euro, denk ik dat je net rondkomt en niet meer echt aan sparen toekomt.
Wanneer je hier een woning hebt of een lagere hypotheek dan scheelt dat al erg veel. Huurprijzen, scholing ( indien prive school) zijn vaak hier de zwaarste last.

Misschien heb je wat aan mijn weblog Wonen en Reizen in Suriname?
Succes,
Esther

Gratis reisgids Suriname
(R)emigreren naar Suriname
Solliciteren in Suriname
Stadstour Paramaribo

Hoi esther,

Bedankt voor je tip. Ik ben alleen en zoek een normaal betaalbare woning voor een langere periode? Wat is de goedkoopste prijs klasse ?

ok gr,

KD

Hoi Kodo,

Tegenwoordig kosten de meeste huizen, die er redelijk mooi en goed onderhouden uitzien al snel wat. Ik denk dat de gemiddelde prijs rond de 300 a 350 euro ligt voor een niet al te groot, al te klein huis.

Groetjes
Esther

Hoi esther,

Ai thanks. Ken je een paar links of connecties die huizen verhuren in die prijsklasse voor langere periode. Ik wil alvast contact leggen? De meeste vragen wel veel zo’n 100-200 eur p/w ! No mang, is duur tog!

Ai gr,

KD