Werken in Nederland zonder weer in te schrijven.

Hallo,

Ik ben voor ongeveer 4 maanden weer terug in Nederland om daarna weer te gaan reizen. In deze periode wil ik graag weer gaan werken, maar ik was benieuwd of dit mogelijk was zónder mij terug in te schrijven.

Op de overheidssite kon ik alleen vinden dat jezelf weer in moet schrijven in NL als je langer dan 4 maanden, in een periode van 6 maanden in NL blijft.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand mij advies geven?

Bij voorbaat dank,
Jasper

Via Wereldwijzer app

Waar sta je nu ingeschreven? Je moet ergens belasting betalen :wink:

Als je niet ingeschreven staat in NL kan het problemen opleveren met je verzekering. Je kan proberen zwart te gaan werken, maar dat is altijd een risico.

Ik sta nu uitgeschreven, dus nergens ingeschreven. Belasting betalen kan inderdaad wel lastig worden.

Is het technich mogelijk om een contract te ondertekenen ook al ben je niet ingeschreven?

Via Wereldwijzer app

Is dit niet een makkelijke, goede optie?

Via Wereldwijzer app

Ik woon in Kenia en heb me dus ook uit laten schrijven bij de gemeente in Nederland. Toen ik vorig jaar 4 maanden in Nederland was, heb ik (volgens mij) de nederlandse ambassade gevraagd of ik in nederland gewoon mocht werken. zij zeiden dat zolang ik een BSN (burger service nummer) heb en een Nederlands paspoort ik gewoon in Nederland mag werken. Dit is wat je werkgever van je nodig heeft. Dus heb ik gewoon in Nederland gewerkt. Geen problemen mee gehad.
Succes!

www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu