Werken In Marbella Costa Del Sol

Hallo,
Ben jij op zoek naar een baan in de Horeca in Marbella.En je kan Engels,Spaans of beide spreken en je heb ook nog ervaring dan is dit de mogelijkheid.Onze organisatie zoekt enthousiaste mensen die hier graag willen werken.Wij regelen werk en appartement voor je.En als je ook nog je Spaans wilt verbeteren of leren dan kan dat natuurlijk ook (b.v. eerste 2 weken spaanse school en daarna werken).Als je graag meer informatie wilt hebben dan kan je ons mailen op:exitgate2experience@marbella.com
Of op de website:http://www.exitgate2.com.

Met vriendelijke groet

Exit Marbella.

Jongens, is deze organisatie een beetje te vertrouwen?
Het klinkt op zich wel goed, maar tegenwoordig weet je het nooit.
Hoe kom je erachter?

Originally posted by Sunny@03-11-2004, 08:39:27
** Jongens, is deze organisatie een beetje te vertrouwen?
Het klinkt op zich wel goed, maar tegenwoordig weet je het nooit.
Hoe kom je erachter? **

is deze organisatie een beetje te vertrouwen…?

tja,dat kan men pas weten als men voor deze organisatie gewerkt heeft een daarna veel slechte echo’s hoort later.

het probleem van deze organisaties is ,dat ze meestal te vertrouwen zijn , maar niet de werkgevers zelf waarmee ze werken,werkgevers die het niet zo nauw nemen met de arbeidsrechten van een werknemer,wat men spijtig genoeg héél vaak tegenkomt in alle zuid liggende landen van Europa.
Deze organisaties zijn niet te vertrouwen wanneer ze veel klachten over een werkgever horen ,en deze werkgever niet op de vingers tikken,of het contact met hun verbreken!

Door zo’n gebrek aan arbeidsrechten van een werkgever door het gebrek van vakbonden waaraan ze een hekel hebben in die landen,kunnen de werkgevers toch wel een beetje meer met de werknemer doen dan bijvoorbeeld in Nederland of Belgie , omdat ze beseffen dat de werknemer meestal niet in zo dicht bij huis is een hij niet zo gemakkelijk ontslag kan geven.

Bijvoorbeeld:En regel die mij tegen het borst stuit van de meeste werkgevers in het buitenland,is het terug betalen van een vliegtuig ticket.
Naar mijn mening moet een werkgever het vliegtuig ticket direct terug betalen na aankomst,en niet uitstellen tot het einde van het contract.
Stel je voor dat je ergens in spanje aankomt ,je begint het werk en ziet dat je werkgever zijn beloftes niet nakomt,en je wil terug vertrekken,dan ga je uiteindelijk méér geld verliezen aan je vliegtuig tickets dan dat je daar geld verdient hebt.

Maar er zijn natuurlijk ook Werkgevers ,waar ik voor gewerkt heb die het vliegtuig ticket al na een weekje terug betalen(klasse) .maar dan hebben we het hier over gerenomeerde werkgevers.

Een feit met bepaalde werkgevers in het buitenland is namelijk dat ze in bepaalde gevallen hun afspraak niet houden.
bijvoorbeeld,dat je extra uren investeert in hen, en als ze aan één ding allergisch zijn in het buitenland dan is het wel het betalen van overuren (dit bestaat gewoon niet!).

Ook een probleem is ,dat het ook kan voorkomen dat eens ter plaatse je een andere job moet combineren met de afgesproken job ,dit valt voor hun onder flexibileit die ze kunnen toepassen hoe ze willen.

Er zijn nog heel wat onregelmatigheden die kunnen voorkomen :
-slechte woonst(komt zelden voor,meestal veroorzaakt door kamergenoten)
-eten dat niet zo denderdend is (komt vaker voor)
-papieren die maar moeite in orde komen
-contract dat niet klopt(altijd goed lezen wat je ondertekend ,dit is héél belangerijk,en de werkgever MOET ALTIJD een contract in een taal hebben die jij verstaat)
en nog enkele andere onregelmatigheden…
-ook belangerijk is… en wat velen niet in acht nemen is het feit dat je goed verzekerd moet zijn!(accidenten gebeuren hoor…)

één van het spijtige dat ik vindt is dat men bijna altijd een contract in het buitenland tekent ,en dat dat contract niet naar huis wordt gestuurd.Dit had zeker in het voordéél van de werknemer kunnen spelen,om zo de minder goede werkgevers de kans niet te geven om ermee te sjoemelen/informatie achter houden.

Tja ,ik kan nog een tijdje doorgaan hierzo ,maar wat ik eingelijk een beetje duidelijk wil maken met mijn tekst hierboven is dat er vaak onregelmatigheden gebeuren met buitenlandse werkgevers,en dat je een beetje alert moet zijn voor deze situaties,en niet op elk job aanbieding springen dat je maar kunt vinden ,omdat je denkt tja zolang dat ik maar naast het zee,strand kan werken.Paradijs kan in hel veranderen.

Maar nevertheless mensen ,het is niet altijd zo…er zijn natuurlijk ook werkgevers die mooi hun belofte houden,en je één van de mooiste belevenissen van je leven laat meemaken op alle vlakken.

:rolleyes: Hallo, NOu dat klinkt best wel interessant ik kom zelf namelijk al 5 jaar in marbella e.o. en het is echt TOP daar,

Zit er nog een leuke vacature bij voor mij???

groetjes

hejj ik heb even op die site gekeken, maar (ik kan me vergissen) is dit niet alleen voor spaanse studenten? ik vind niets anders terug namelijk…

Hallo

Deze organisatie houdt zich niet bezig met alleen maar spaanse studenten maar is gericht voor jongeren tussen de 18 en 30 jaar die voornamelijk hier in de horeca willen werken en ook nog spaans willen leren hier in Marbella .Het is geschikt voor mensen over heel de wereld die hier willen komen.Als je meer informatie wilt kan je een mailtje sturen naar dit adres waarbij we je informatie terugsturen.
exitgate2experience@marbella.com

m.v.g.

Jeroen

exit

Hallo Jeroen,

Ik hoorde dat je eerst inschrijfgeld moet betalen, klopt dat en hoeveel is dit?

Sorry ma service kosten normaal?? €325 betalen omdat jullie bemiddelen voor werk. Kan je echt veel beter zelf werk zoeken, want dat kost je helemaal niets. Voor dat geld weet ik wel leukere dingen te doen en ik werk gewoon al 3 zomers in Spanje zonder aan iemand service kosten te betalen.Ik zou dat dus nooit doen en raad het mensen echt af, waarom dat geld betalen als je het net zo goed zelf kan doen.

Als je dus NIW neemt bv, sturen mensen na animatiebedrijven, betaal je geld aan hun, terwijl je gewoon via die bedrijven zelf kan gaan werken, zonder enige kosten hoeven te betalen.
Daarnaast dat iemand bij MacDonalds heeft gewerkt, erg leuk hoor, ma die vacatures heb ik gewoon op monsterboard wel eens gezien. Dat heeft me niet €325 euro gekost…

Ma goed wat zijn dan de voordelen als ik via jullie werk wil?? Wat maakt het die €325 waard dat ik voor jullie kies. Ben erg benieuwd en ik denk wel meerdere.

Ik leef niet in een droomwereld, hoor! Eerder in een wereld die open voor me staat! Ma dat leventje is niet goed nee eerder perfect!!! Daarnaast ben ik geen mannetje hoor, ma een vrouwtje!!!Ik betaal gewoon geen €325 om iemand werk voor mij te regelen en een appartement. Dat doe ik zelf wel. Ik weet dat het moeilijk is om werk te vinden, zoals je hebt gelezen weet je dat ik zomers werk in Spanje en tja volgens jou kom ik daaraan met bullshitpraat?? Denk eerder dat het komt door zelfstandig te zijn, onafhankelijk en een doorzetter te zijn, ma goed ik hou het op jouw visie bullshitpraat. Wat hebben veel mensen dan bullshitpraat die in Spanje werken en wonen.

Verder laat ik het hierbij, een forum is om een meningen/ ervaringen te delen en advies te geven (daar vroeg ik dus naar van de organisatie). Het forum is niet om iemand persoonlijk af te katten (het blijkt dus wel waarom jij (waarschijnelijk) een organisatie nodig hebt).

Que te diviertas!!

Hallo

Ik wou graag vermelden dat deze organisatie ook bekend is bij activity international .Voor het geval dat sommige mensen deze organisatie niet vertrouwen.

www.activityinternational.nl
Organisatie in nederland voor werken in het buitenland.

christiaan

ik heb een mail gestuurd, maar die krijg ik ‘onbestelbaar’ terug…

Wat is het juiste?