Ik ben een grote liefhebber van de Tibetaanse cultuur, en de Tibetaanse mensen. Ik ben sociaal pedagogisch hulpverleenster. Ik zou deze 2 passies van me heel graag gaan combineren. Wie heeft er ervaringe of weet de wegen naar het werken in een kindertehuis in Ladakh, Nepal of natuurlijk Tibet? De vrijwilligersprojecten vanuit Nederland kosten zoveel geld, dat kan ik echt niet betalen. Ik denk dat ik met mijn ervaring in de hulpverlening veel kan betekenen voor de (gehandicapte) kinderen daar. Wie helpt mij verder!?
In en rond Kathmandu, en ook in Pokhara heb je wat centra waar veel Tibetanen werken / leven.
Misschien kan ik je aan een adres helpen wat je evt. verder zou kunnen helpen.
Mocht je nog om dit soort info verlegen zitten, dan kun je me altijd mailen,
Bedankt voor je reactie Ik heb momenteel contact met een vrouw die voor me aan het rondvragen is, en al een aantal mogelijkheden voor me had in India!
Moocht dat toch niets worden dan neem ik nog wel contact met je op!
Alvast bedankt!
Tibet en Nepal lijken mij ook geweldig. Ben geen ervaren reiziger, maar je moet ergens beginnen, niet waar? Ik ben me ook een beetje aan het orienteren op vrijwilligerswerk in het buitenland, al is er nog niets concreet. Misschien dat je iets hebt aan de site van stichting regenboog. Via deze stichting kun je ook vrijwilligerswerk doen in kindertehuizen in Nepal. Ik vond het een erg interessante site en volgens mij zijn de kosten niet zo hoog. Als India niets geworden is, zou je dus nog kunnen kijken op: www.stichtingregenboognepal.nl
Hoi Heidi,
Dankje wel, ik heb gelijk even gekenen op de site van de regenboog. Dat is echt wel ongeveer wat ik zoek. Ik ben hulpverleenster, en heb ervaring met kinderen met ontwikkelingsproblemen. Ik blijf alleen de kosten een probleem vinden. Ik hoef er niks aan te verdienen, en de vlucht wil ik ook zeker wel betalen, maar een slaapplaats vind ik toch iets wat er wel bij mag zitten. Er staat dat je op ongeveer 150 euro uitkomt per maand voor kost en inwoning. Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe andere mensen dat doen! Zonder inkomsten vanuit nederland, wel gewoon je verzekeringen in Nederland door blijven betalen (vooral ziektekosten is niet mis) en ook nog kost en inwoning daar. Dan mag je wel een behoorlijk kapitaal hebben om daar eindelijk iets voor de mensen te gaan betekenen. Ik blijf dat heel erg dubbel vinden.
Begrijp wat je bedoelt. Ik heb psychologie gedaan en ben vorig jaar afgestudeerd. Het is heel lastig om werk te vinden, dus ben nu aan het nadenken over vrijwilligerswerk in het buitenland. Maar de kosten blijven vrij hoog. Ik heb wel wat gespaard en wil in de vakantie nog wat vakantiewerk gaan doen, dus op zich zou het moeten lukken voor een maand of 2. Als je er echt voor langere tijd wilt blijven, wordt het inderdaad vrij duur. En als ik dan in Nepal ben, zou ik graag ook nog wel een aantal dagen naar Tibet gaan om dat te bekijken, dus die kosten komen er dan natuurlijk ook nog bij. Het blijft voor mij ook wikken en wegen of ik zal gaan of niet.
raar dat je zoveel geld moet betalen terwijl je juist de wereld wil verbeteren. Het lijkt mij logischer als de regering bijvoorbeeld een support opsteld…? Vaak is het wel anders als je in het land zelf bent betreffende kost en inwoning, maar het ligt er natuurlijk ook aan bij wie je terecht komt natuurlijk! Succes
Eindelijk weer wat mensen gevonden die ook geïnteresseerd zijn in Nepal en Tibet:). Tot nu toe had ik me alleen nog gericht op het forum van Nepal en er niet over nagedacht dat ik ook hier kan kijken natuurlijk!
Ik ben al een paar weekjes druk op zoek naar vrijwilligerswerk in Nepal (daar wil ik vanaf januari/februari 2009 heen en daarna wil ik graag trekken door Nepal en nog een reis naar Tibet maken). Ik vind ook bijna alleen maar betaald vrijwilligerswerk en heb daar ook een dubbel gevoel over. Ik ben al druk aan het heen- en weer mailen over de mogelijkheden dus als ik wat gevonden heb laat ik het jullie wel weten! Jullie ondertussen nog nieuwe dingen gevonden?
Succes allemaal!
ik wens ik kon je helpen maar helaas, ik ben zelf zo hard druk bezig was( afgelopen 2 jaren…) om iets daar ( Tibet en Nepal … ) te gaan doen… Nog geen succes… Ik ben nogsteeds op zoek… Als ik iets vind , zal ik het aan jouw ook doorgeven… Wil jij ook vriendelijk zijn en hetzelfde voor me gaan doen, Wie weet het misschien kunnen we samen daar gaan…