Werken in Kaapstad 2011

Hey iedereen!

Ik ben op zoek naar een baan en een woning (liefst inclusief) in Kaapstad of omgeving per maart of april 2011!

Wie heeft een idee hoe ik dit kan bereiken of kent iemand die zelfstandig ondernemer is in die buurt en nog mensen zoekt?

Het maakt me niet heel veel uit wat voor baan, zolang ik maar kan rondkomen. Ik ben 25 jaar, afgestudeerd als journalist maar heb ook mijn diploma’s in de horeca. Ben erg enthousiast en al twee keer in Zuid-Afrika geweest. Het liefst wil ik een jaar blijven.

Hoop gauw iets van iemand te horen!
Je mag me ook mailen op: [EMAIL=“sharonmolema@live.nl”]sharonmolema@live.nl

Groetjes,

Sharon Molema

Je moet wel een werkvergunning hebben om in ZA te werken. Op een toeristen visa kan je maar 90 dagen blijven in SA, Je kan deze nog 1x verlengen.
Het is niet eenvoudig om in SA even te gaan werken, er zijn hier vele werkeloze (40%).

Kijk even op http://www.home-affairs.gov.za/services.asp voor meer info.
Of je moet special skills hebben dan kan je makkelijk binnen komen, er staat een lijst ook op deze site.

suc6:dag:

Hi sharon,

ik heb eventueel wel een huis voor je, ik woon nu samen met mn vriendin voor 5 maanden in kaapstad(tot eind januari 2011). We zitten hier wel in een studentenhuis en betalen maar 400 euro per maand. Daar zit gas, water, electriciteit en intnernet in begrepen. Dus 200 pp. Maar volgens mij scheelt het wel per persoon want ik hoorde van iemand anders dattie weer 320 euro betaald.

Hoe dan ook, mijn huisbaas heeft 2 huizen en pas geleden een 3e bijgekocht. en alletwee sowieso in het redelijk in het centrum.
Ik weet niet of je facebook hebt, maar ze heeft facebook met wat foto’s. een huis is erg rommelig en het ander huis is ietsjes groter (grotere keuken en grotere tuin).

als het je aantrekkelijk vind, moet je maar even dus op facebook kijken –> lulu’s houses.

Zelf is mn vriendin stage aant lopen en ben ik op zoek naar werk. het is zeker niet eenvoudig om aan een baantje te komen. en ik hoorde ddat ze je ook niet zo heel goed uitbetalen;)

veel succes,

greetz Joeri

Je hoort inderdaad vaak, dat als je je werk gedaan heb er geen uitbetaling volgt.

suc6 allemaal:zon02: