Wonen & werken Kaapstad

Hallo allen,

Eind dit jaar ben ik van plan voor nog onbepaalde tijd naar Zuid Afrika te vertrekken om daar een tijd(je) te verblijven. :zon02:
Nu ben ik op zoek naar werk waarbij ik niet meteen aan een contract van 2 jaar vastzit, aangezien het op den duur natuurlijk makkelijker is ter plaatse te zoeken naar (leuker) werk en onderkomen. Mijn uiteindelijke wens is om iets richting horeca/barwerkzaamheden te vinden zodat je de dagen voor jezelf kunt houden, dit blijkt vanuit NL echter nogal een hele klus!

Mijn vraag is momenteel dus of iemand mij van informatie kan voorzien hieromtrent, bijvoorbeeld met betrekking tot bureaus voor werkvoorziening en hoe alles zit met het vinden van huisvesting en dergelijke. Ook ervaringen van mensen die iets dergelijks hebben gedaan in het verleden zijn meer dan welkom!

Mijn mailadres is [EMAIL=“n.jankowy@versatel.nl”]n.jankowy@versatel.nl, misschien wat makkelijker dan via dit forum.

Bij voorbaat dank :slight_smile:
Natasja

Ik stuur je later op de dag even een email - Ik werk voor een bedrijf dat opereeert binnen de recruitment wereld voor de hospitality industrie in Zuid Afrika, en heb wel een paar adressen van recruitment bureaus die je hopelijk kunnen helpen.

Ik heb ook wat ervaring met werkvergunningen, dus kan je daar mogelijk ook bij helpen.

Ik heb dit jaar 6 maanden in Kaapstad gezeten, nu ben ik weer een maand terug in Amsterdam. Ik mis het alleen heel erg. Ik heb besloten om terug te gaan naar Kaapstad en daar een nieuw leven op te bouwen. Het enigste wat nog mist voor mij is een baan. Alle tips zijn welkom. Wel is het belangrijk dat ik hulp krijg van mijn nieuwe werkgever in het aanvragen van een werkvergunning. Ik ben afgestudeert aan de hotelschool, en heb een hele brede werkervaring. Ik ben zeer positief ingesteld, ben een teamplayer, ben stressbestendig en doorzettend vermogend. Ik ben flexibel, hard werkend en sociaal zeer vaardig. Graag zou ik reacties terug krijgen>>>> ALLES IS WELKOM!! :slight_smile:
Groeten Rosa Koster
0623719462
[EMAIL=“rosie050@hotmail.com”]rosie050@hotmail.com

Hoi Jens,

Las je bericht hier op het reisforum en vroeg mij af of je voor mij ook nog wat tips hebt. Zou gaan werken bij de shell in kaapstad maar kon niet in september beginnen. Ik ben reisagent van beroep en heb daar ook een opleiding in gedaan. Ik heb een brief en cv klaarliggen in het engels dus kan die zo verzenden. Lijkt me wel leuk in een hotel of in het toerisme te blijven werken. heb al wel gekeken op di elink, lodgestaff en zag dara wel wat op maar zijn dat bedrijven die je ook gaan helpen met een work permit? Alvast baie dankie voor al je moeite…

groet,

Puck

Hoi iedereen,
Ik weet een goed adres ivm vergunningen en dergelijke. wij zijn Twee jaar geleden een B&b begonnen en via www.intergate-immigration.com aan al onze vergunningen geraakt. Heel professionele mensen en zeker niet de duurste. Zij kunnen jullie ook zeker tips geven om werk te vinden. Als er nog vragen zijn kunnen jullie me bereiken op [EMAIL=“onsstee@selcom.co.za”]onsstee@selcom.co.za ik help graag en zou zeker niet meer terug gaan naar Belgie.
anja
b&b Ons Stee
Berg en Dalstreet 11
7655 Wellington
Western Cape
www.onsstee.co.za