Wonen En Werken In Kaapstad

Hallo, rond november dit jaar(2005) wil ik voor minimaal 6 maanden (om de winter door te komen) naar zuid-afrika vertrekken (met name kaapstad)…ik moet hiervoor mijn baan (weer eens) opzeggen en ik wil (en moet) dan dus ook gewoon aan het werk daar (dus dat wordt geen vrijwilligersprojecten in de mooie wildparken). Heeft iemand daar ervaring al mee ? is het makkelijk om aan een baan te komen daar ? (weet dat in de duiksport zo ie zo wel werkgelegenheid is, maar dat is helaas niet altijd het best verdiend…tenzij je instructeur bent en dat ben ik nog net niet) en huisvesting (gedeelde appartement ?).

Heb al eens gekeken op de websites van travel active en international enzo, maar die zijn meer gericht op studenten tussen de 18 en 30…en bieden alleen maar behoorlijk prijzige wildlifeprojecten aan…daar heb ik niets aan (ten eerste ben ik geen student en ten tweede val ik niet meer in die leeftijdsgroep).
Heb wel een aantal vrienden wonen in zuid-afrika, maar zij zitten voornamelijk in het onderwijs en watersporten…en kunnen mij opzich weinig vertellen over de mogelijkheid tot werk zoeken of huisvesting e.d.

En…hebben nog meer 30-ers het plan om rond deze periode te vertrekken ?
Ikzelf ben op dat moment 31…in ieder gaval laat het even weten…altijd leuk en handig om contacten te hebben, elkaar te helpen…en mogelijk om samen te reizen naar bepaalde gebieden.

Groetjes !! N@