Werken in Italie

Hallo,

Zit voor het eerst op dit Forum en lees vol interesse alle verhalen over Italië.
Wij denken er ook aan om ons in Italië te gaan vestigen. Aangezien ik, mijn hele leven al met verstandelijk gehandicapten werk, vraag ik mij af of daar werk in te vinden is.
Je hoort en leest er niet zoveel over en ik heb me er totaal nog niet in verdiept. Ik ga er vanuit dat ze daar nog niet zover zijn als in Nederland (qua benadering/omgang/behandeling etc.) maar kan me daar best in vergissen.
Het lijkt me een uitdaging om kennis over te dragen en om mijn steentje bij te dragen aan nieuwe ontwikkelingen. Evt. zelf wat opzetten, maar dat is wel weer een hele klus lijkt me.
Wie kan me daar meer over vertellen, of wil gewoon reageren?

Groetjes Fenny ten Wolde:zon02:

Er zijn wel huizen en organisaties e.d. die zich bezighouden met mensen met een lichamelijke en verstandelijke beperking. Maar om daar echt te kunnen werken in die branche zul je toch echt de taal en veel over het land moeten weten. Je moet er rekening mee houden dat deze mensen je niet alles zomaar duidleijk kunnen maken. En voorzieningen zoals hier in nederland zie je niet snel ergens terug.
Ook blijven deze mensen vaak nog bij de familie thuis, net zoals de bejaarden. De familie neemt de zorg op zich.

Ik weet er wel werk in is, of je er terecht kunt is maar een vraag. En ik zou zeggen denk er goed over na. Hoop dat je wat aan mijn info hebt.

Groetjes Yvonne

Hallo Yvonne,

Bedankt voor je reactie.
Ik had al wel verwacht dat het totaal anders zou zijn.
Ik ga er goed over nadenken, bedankt!

Groetjes Fenny

Hoi Fenny
Ik ben sinds vandaag lid , en dus ook voor het eerst hier te vinden.
Zelf werk ik niet met verstandelijk gehandicapten maar op een pg afdeling in Nederland.
Maar wilde wel dezelfde vraag als jou stellen.
Onze dochter heeft een Nederlandse/Italiaanse vriend en gaat ws bij hem op Sicilie wonen.
Dus dachten wij we gaan ons eens orienteren of wij tzt ook die kant op kunnen.
Er is weinig info te vinden over zulk soort werk wat jij en ik zoeken.
Met mn verzorgende ig diploma kom ik er niet blijkt.
Dus mijn vraag hier was dus ook tips en ideen om iets in die richting te kunnen doen .
Waar in Italie willen jullie je gaan vestigen?
Wij zijn er nog niet uit hoor wordt ws geen Sicilie maar het vasteland.
Succes Martine :smirk:

Hallo Martine,

Wij zijn ons ook nog aan het oriënteren.
Het kan best zijn dat het nog Spanje wordt maar daarvoor heb ik denk ik hetzelfde probleem.
Wij kennen niemand die daar woont dus moeten we alles zelf, en natuurlijk met behulp van het Forum, zelf uitzoeken.
We moeten eerst die kant eens op, we hebben er zowiezo 2 tot 4 jaar voor uitgetrokken om onze plannen te realiseren.
Voor jullie, héél veel succes met alles

Groeten Fenny