Werken in het buitenland met een achtergrond in de zorg.

Hallo,

Ik zit steeds vaker weg te dromen om een tijd in het buitenland te wonen en werken. Ik ben Verzorgende IG (helaas zijn de diploma’s in de zorg hier in NL erg lastig over te zetten voor andere landen) en doktersassistente.
Heeft iemand tips waar te beginnen?
Enkele ideeën waar ik zelf aan zat te denken:

• een organisatie die informatie ed geeft over de ziekte HIV en aids in Afrika.
  • een soort van verpleeghuis.

Omdat ik zelf gewoon niet weet waar ik de zoektocht moet beginnen is het nooit verder gekomen dan dagdromen maar wie weet hebben jullie bruikbare tips!

Groetjes Lotte:chin:

Bedoel je vrijwilligerswerk dan zou je eens kunnen kijken naar www.socofas.be
Zij zitten in Ukunda, Kenia. Weet niet of zij echt iets met hiv/aids voorlichting doen, maar weet wel dat zij veel goed werk verrichten op het medische gebied.

Succes met je zoektocht!

Via Wereldwijzer app

Hoi Marriette,
Bedankt voor de tips. Ik kan echter op de site niet echt terug vinden dat ze ook daadwerkelijk mensen nodig hebben, alleen donaties.
Mij is de laatste jaren opgevallen dat veel bemiddelingsbureau’s voor vrijwilligers werk veel geld vragen. Ik snap dat er een bepaald prijskaartje aanhangt maar honderden euro’s per maand snap ik gewoon niet.
groetjes Lotte

Ik weet dat zij regelmatig vrijwilligers hebben, doordat ik woon in Ukunda, Kenia en wel eens vrijwilligers gesproken heb die het goed naar hun zin hadden en vertelden wat zij zoal gedaan hadden. Ik heb geen idee of en hoeveel kosten eraan verbonden zitten. Volgens mij bieden zij ook evt woonruimte (niet ver van het strand) en zal je daar dan inderdaad misschien voor moeten betalen. Het beste zou zijn om ze een mail te sturen met je ervaringen, opleidingen en wensen en vragen wat zij jou kunnen bieden denk ik.

Je zou verder ook eens een kijkje kunnen nemen op het vrijwilligerswerk forum hier op wereldwijzer. Daar bieden verschillende (ook afrikaanse) organisaties vrijwilligerswerk aan.

Sent from my LG-P990 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

1 like

ik heb zelf 8 maanden in een verzorgingshuis in suriname gewerkt!
ik was daar met mijn vig diploma en mmz 4 meteen leidinggevende.
was betaald werk, maar ja wel naar surinaamse maatstaven, verdiende rond de 300 euro in de maand omgerekend.
voordeel is de taal, gewoon nederlands.
nadeel is het werkklimaat, alles gaat op een behoorlijk laag tempo en duurt lang voordat je dingen voor elkaar hebt.
maar wel een super mooi land! prachtige natuur en altijd rond de 30 graden :slight_smile:

1 like

Hoi bedankt voor de tips. Kon even niet eerder uitgebreid reageren.

Suriname staat zeker hoog op de lijst met landen die ik nog wil bezoeken. Ik ben zelf alleen redelijk op de tijd en kom op, beetje peper in je kont. Ben daarom bang dat als ik in landen ga werken met de manana manana mentaliteit dat ik me er erg aan ga ergeren. Op vakantie kan ik dat nog wel uitschakelen maar ik weet dus niet of ik dat kan met een (tijdelijke) baan. Ik realiseer me dat ik daar in vrijwel elk land mee te maken ga krijgen maar daar ben ik dus wel een beetje bang voor.:nadenken:

@Kipjsandra: hoe kwam je aan die baan daar? Vanuit NL geregeld of vanuit daar?

@Mariette: ik zal binnenkort eens gaan zitten om een mail te sturen naar die organisatie!

groetjes Lotte

dan is suriname misschien niet de meest makkelijke optie haha.
ik ben zelf niet zo heel erg van peper in de kont hebben, maar zelfs ik ergerde me vaak aan de mentaliteit :wink:

ik heb per toeval eigenlijk werk gevonden een half jaar voordat ik naar suriname zou gaan.
via via. veel mensen hebben wel ergens een connectie met suriname.
dat is ook de makkelijkste weg om werk te vinden. internet doen ze nog niet zoveel aan, dus kun je ook weinig van vinden. al weet ik 1 uitzendbureau die werk regelt voor nederlanders die naar suriname willen. maar vaak is dit wel hbo niveau.
als je tegen die tijd echt op zoek bent kan ik misschien nog wel wat tips geven.

1 like

Hallo Lotte,

Ik loop met het plan om een verpleeghuis te starten in Indonesie en zoek daarvoor een Nederlandse verpleegkundige die de Indonesiche verpleegkundigen ook kan coachen. Wil betalen.
Als je serieus geinteresseerd bent kun je me mailen op peterreijnen2@gmail.com

groeten
Peter