Ik wil graag in de herfst/winter van 2003 voor onbepaalde tijd vertrekken naar het buitenland om daar vrijwilligerswerk te gaan doen!
Ik denk hierbij aan werken in verschillende landen en verschillende periodes. Bijvoorbeeld een paar maanden in een kindertehuis in Afrika, een paar maanden op een ranch in Australie, etc.
Wie wil dit ook?
Tevens gezocht, instanties waar ik terecht kan voor vrijwilligerswerk, in de sociale sector (ontwikkelingslanden), in de natuur en met paarden.
Ik meld me bij deze niet aan om mee tegaan…maar heb een vraagje…zoek jij via site’s waar je vrijwillegers werk kan doen (dus georganiseerd via een reisbranche) of zoek je zelf een kindertehuis? Ik wil graag vrijwillergerswerk gaan in afrika of azie in kindertehuizen maar kan geen goede site’s vinden. Kan jij me helpen??
Alvast bedankt!
hoi!
heel toevallig wil ik ook heel graag (vrijwilligers)werk gaan doen…Bijvoorbeeld in zuid- afrika ofzo…wat helemaal toppie zou zijn is om op een ranch te werken, te paardrijden.(k rij al heel lang paard)
Het klinkt allemaal heel erg leuk, alleen kan ik al niet in de wintermaanden, alleen in de zomermaanden ???
groetjes heleen
Heleen…Wanneer wil je nu precies gaan? Ik ben vanaf maart tot september vrij en zou ook heel graag lekker weg willen naar het buitenland…een beetje werken en reizen… Waar zat jij aan te denken?? karolien
Nou als ik ga wil ik graag na juli…en maakt me niet echt uit wanneer. En met paarden heb ik niet zo veel…wil liever met daklozenkinderen ofzo…maar ik ben opzoek naar site’s!? Kunnen jullie helpen? En anders gewoon ideeen wisselen?
Hoi!
Nou, ik zoek dus eigenlijk een instantie in Nederland die mensen voor een bepaalde tijd uitzendt naar ontwikkelingslanden. Ik heb nu een hele hoop instanties aangeschreven (Unicef, Novib etc.) maar die kunnen allemaal niks voor je doen.
Dus op dit moment weet ik ook eigenlijk niet zo goed waar ik dat dan moet zoeken…
En hoe kom je rechtsstreeks aan een kindertehuis?
Tips welkom dus!!! Jullie ook succes!
hoi,
ik heb zelf tien maanden in suriname gewerkt in een tehuis voor kinderen met een meervoudige handicap.
Suriname is een geweldig land, veel zon, mooi binnenland en het voordeel is dat ze je kunnen verstaan.
Er zijn daar ook veel kindertehuizen, die vaak mensen kunnen gebruiken. Ik moest alleen mijn reis, verzekering enz. betalen, kost en inwoning werden voor me geregeld.
Al met al was het een zeer leuke ervaring, als je interesse hebt kan ik je wel wat adressen van kindertehuizen geven.
groetjes
liesbeth
Ik zou graag willen weten welke organisatie’s of kindertehuizen je kent. Suriname trekt me niet heel erg…maar sta overal voor open! En wat bedoel je met ze vertsaan je? Praat iedereen er nederlands? Of veel ook engels? Zoals je ziet heb ik dus veel vragen…zou je ze kunnen beantwoorden??
Dankje wel!
Ik bedoelde ermee dat Nederlands de voertaal is en dat hoor je ook voornamelijk, verder geen engels, maar wel hun eigen surinaamse taal.
Wat voor tehuis zoek je; (wees)kinderen, gehandicapte kinderen, ondervoede baby’s/kinderen?
mail me maar, dat is makkelijker, want daar kijk ik eerder op dan op deze site.
groetjes,
liesbeth
ik weet dat er organisaties zijn zoals travel active, activity internatioanal,enz. Maar ik weet ook dat er 22 februari een beurs is in nijmegen waar dit soort organisaties allemaal komen, Misshien is dat wat voor je.
Maar ik zou graag wat meer willen weten over Suriname. Misshien ga ik daar namelijk stage lopen. Dus ik zou het heel erg leuk vinden wat meer over het land te weten te komen!
ik ben al een tijdje bezig met werk te zoeken in het buitenland, maar als er iemand is die met een groep(je) wil gaan, of een betrouwbaar adres weet, alle info is welkom.
groetjes annemarie
Ik wil graag in juni juli voor 2 a 3 maanden naar Suriname toe. Nu heb ik al best wat informatie via via gehad maar ben benieuwd of er nog meer mensen me kunnen helpen? Dus weet je iets over Suriname, of weet je een leuk/goed kindertehuis (straatkinderen, ziekekinderen, gehandicapten kinderen) laat het me dan alsjeblieft weten.
Alvast bedankt.
Hoi, net zoals jij ben ik zinnens om voor onbepaalde tijd te vertrekken, dit luxeleventje te laten aan de mensen die er zich goed mee voelen, en de sprong te wagen die zovelen wel benijden, maar zo weinigen durven te nemen. Ik ben niet op zoek naar financieel gewin, eerder naar spirituele en innerlijke bevrediging, en een goede dosis avontuur. Waarschijnlijk is de kans klein dat onze interesses samenlopen, maar ik kan je wel een paar nuttige sites doorspelen die je een grote stap dichter bij je doel brengen; http://www.unv.org/ is ongetwijfeld een must see voor al diegenen die een stukje wereld willen zien, en kennis willen maken met andere culturen en leefgewoonten…
Ik ben doorgaans bereikbaar per Email, Msn messenger, aol of aim voor meer details…