Wil je als vrijwilliger naar het buitenland voor langere tijd, kijk dan ook eens op www.siw.nl daar bemiddelen ze ook voor langdurige projecten in Azie, Zuid-Amerika en Afrika.
Succes ermee en veel plezier,
Evelijn
Voor iedereen: kijk eens op www.idealist.org Hier vindt je vanalles. Groet, Karin.
Hallo allemaal!
Mijn plannen zijn een beetje gewijzigd, althans , als dat lukt. Ik ben leerkracht in het basisonderwijs en ben nu van plan dit in het buitenland voort te zetten. Dus of in Nederlandstalige landen (bv Aruba en Antillen) of op Nederlandse Taalscholen in andere landen.
Weet iemand hier meer over, waar er mensen gezocht worden, waar ik terecht kan met sollicitaties? Ken je misschien iemand die dit ook doet? Zou me erg helpen, want het is best moeilijk te vinden!
Als dit allemaal niet door gaat, ga ik waarschijnlijk weer verder met vrijwilligerswerk zoeken, want ook dit wil ik nog steeds heel graag!
Hoi Elina,
Ik zou zeggen kijk eens op de site van stichting nederlands onderwijs buitenland. Daar vind je alle nederlandse scholen in het buitenland, en vacatures, en emailadressen enz. Het emailadres is www.stichtingnob.nl
Veel succes!
hey,
ik ben een 27 jarige Belgische meid die erg graag een stukje van de wereld wil zien. Ik denk er dan ook al lang aan om die sprong eens te wagen en voor een aantal maanden naar het buitenland te trekken. Tot nu toe is het bij denken gebleven,ik weet niet goed hoe ik het moet aanpakken.
Stilaan wordt echter het tijd voor actie.
Ik werk bij een bank momenteel, en hoewel het geen onaardige job is heb ik het gevoel dat er meer in het leven zit dan dit.
Ik kan echter op weinig begrip in mijn naaste omgeving rekenen.
Heeft iemand zelfde gevoel of tips om dit voor te bereiden ? Of iemand dit dit reeds in het verleden gedaan heeft?
mail me op
ellen.lefever@skynet.be
Kijk op www.traha.com
he mensen,
Dat idee met die paarden lijkt mij juist wel heel erg leuk. Ik ben op zoek naar zoiets. Werken in de natuur, liefst met paarden, ergens in het buitenland voor een paar maanden, maar ik kan nergens op internet iets goeds vinden… Iemand van jullie nog tips?
liefs,
mirthe
wil graag vanaf juni / juli naar zuid frankrijk vertrekken
haute provance met hondje om daar te gaan werken.
wie kan mij vertellen waar ik werk kan vinden en waar ik ook voor een periode van drie maanden kan gaan werken.
ik zou het liefste opp een camping/horeca werken of met paarden of op een boerderij.waar oik wel wat verdien ,omdat ik de huur in nederland wil doorbetalen.
wie heeft er een idee of een goed ander idee.
alvast bedankt.
hoi liesbeth,
zou je mij wat meer informatie kunnen sturen over werken in kinder tehuizen in suriname,hoe het daar er aan toe gaat wat voor eisen ze stellen waar je kan verblijven enz.enz,
wil je het aub per e-mail doen?alvast bedankt
hoi liesbeth,
zou je mij wat meer informatie kunnen sturen over werken in kinder tehuizen in suriname,hoe het daar er aan toe gaat wat voor eisen ze stellen waar je kan verblijven enz.enz,
wil je het aub per e-mail doen?alvast bedankt
lieve vrijwilligers,
wereld kent arme landen als India, Africa, latin america, enz en er zijn veel vrijwilligers daar ook aanwezig maar what about Georgia, de oudste land van de wereld, waar zelfs de origin van mensheid ligt(www.dmanisi.geo.org) wat jammer dat alle andere landen hebben volledige aandacht van werelds vrijwilligers maar dit practhige, vergeten wonderland is ‘on his own’…
hij heeft ook jullie net zo hard nodig als alle andere landen…tehuizen??? hmmm, die hebben daar nauwelijks, jongemoeders, weeskinderen, bejaarden leven in ongeloofelijke omstandigeheden…want eigen regering(en de wereld ook) zijn ze jammer genoeg ‘vergeten’…o, wie helpt…?
iemand heeft wat suggesties?
ik ben al bezig om daar weeskindertehuis/jongemoeders/ bejaardenhuis…1 grote complex op te zetten maar hoe , waar, kan iemand helpen?
please reply…
lieve vrijwilligers,
wereld kent arme landen als India, Africa, latin america, enz en er zijn veel vrijwilligers daar ook aanwezig maar what about Georgia, de oudste land van de wereld, waar zelfs de origin van mensheid ligt(www.dmanisi.geo.org) wat jammer dat alle andere landen hebben volledige aandacht van werelds vrijwilligers maar dit practhige, vergeten wonderland is ‘on his own’…
hij heeft ook jullie net zo hard nodig als alle andere landen…tehuizen hmmm, die hebben daar nauwelijks, jongemoeders, weeskinderen, bejaarden leven in ongeloofelijke omstandigeheden…want eigen regering(en de wereld ook) zijn ze jammer genoeg ‘vergeten’…o, wie helpt…?
iemand heeft wat suggesties?
ik ben al bezig om daar weeskindertehuis/jongemoeders/ bejaardenhuis…1 grote complex op te zetten maar hoe , waar, kan iemand helpen?
please reply…
hoe kan ik je helpen ik zoek ergens werk ter pleke je kunt me mailen als ik iets kan doen salaris hoef ik niet eten en onderdak is goed genoeg
mvg peter ( man 38 jr)
Allowa mensen,
Voor iedereen die geintresseerd is in een uitdaging. Ik heb het volgende gevonden:
http://www.interconnection.org/unitedaction/
Mail gewoon Orock Thomas, dat heb ik ook gedaan op aanraden van anderen. Hij heeft een school in Kameroen opgezet. Hoogst waarschijnlijk ga ik hier aan het einde van dit jaar of begin volgend jaar heen.
Succes met t zoeken naar de ideale uitdaging…
Wendy
Hallo
Heb je al iemand of iets gevonden? Ik ben namelijk van plan om okt of iets in de richting naar Tanzania te gaan. Om daar te werken. Via via kwam ik hier. Heb jij misschien tips of iets ander.
Groetjes KIM
jinalangunikim@hotmail.com
Hi guys!
Ik schiet zelf ook nog niet echt op…wel plannen maar nog niets concreets. Ik heb wel gereageerd op de reactie van Wendy hierboven, over Cameroon, en op deze site heb ik al eens iets gelezen over Thailand en Nepal, daar heb ik ook op gereageerd, en via via weet iemand misschien iets in Bolivia…dus ben nog steeds druk bezig!
Het lijkt me trouwens nog veel leuker om met iemand samen te gaan, dus wie ook zin heeft in een jaartje weg…
Het is wel vervelend dat het vrijwilligerswerk allemaal zo duur is, ik heb daar helaas geen geld voor, dus 't moet allemaal echt low budget zijn…andere tips nog steeds welkom!!
Elisa –>imane333@hotmail.com