Werken in het buitenland (dieren)

Hoi allemaal,

Wie heeft informatie over werken met dieren in het buitenland?
Ik zoek een betaalde baan want we (mijn vriend en ik)zijn van plan om in de toekomst te emigreren naar het buitenland. We zijn op dit moment bezig om ons te orienteren naar welk land.

Hoop snel een reactie te ontvangen.

hallo:)
ik zal in september emigreren naar Tunesië. omdat ik op dit land verliefd geworden ben.
ik heb een diploma dierenzorg en ben ook op zoek naar werk met dieren. het is in Tunesië niet zo eenvoudig, doordat je eerst een verblijfsvergunning nodig hebt om te kunnen werken, en deze geven ze niet zomaar. dit is in de meeste landen wel zo.
en ook heersen er andere mentaliteiten tegenover dieren, dus is het niet zo eenvoudig om in de dierensector iets te vinden. ik zal wel langsgaan naar dierentuinen, grote dierenwinkels, paarden maneges, toeristische plaatsen om kameel te rijden, dierenklinieken, … maar eerst moet ik mijn verblijfsvergunning krijgen en zal ik waarschijnlijk wat vrijwilligerswerk doen bij SOS animaux. ik heb wel het voordeel een diploma dierenzorg te hebben die er heeel uniek is.
en hebben jullie al beslist waar je zal gaan? en wat info gevonden? dit verschilt allemaal, tezien welk land, en welke dieren je graag wil doen.:slight_smile:
grtzz

Klopt helemaal N7EBEKDALI. Als je wilt emigreren, en iets met dieren wilt doen, zal dat niet gemakkelijk zijn. Betaalde banen in de dierenverzorging zijn schaars. Waarom: omdat het vaak stichtingen zijn (bv dierenopvang), en er dus simpelweg geen geld is voor personeel. Ik werk als vrijwilliger voor een dierenasiel in Spanje, als je dan geluk hebt, kan het zijn dat er een keer een baantje voor je vrij komt, maar verwacht geen topsalaris. Onze manager (die 7 dagen per week werkt en nooit vakantie heeft) verdient hiermee € 800 per maand! Dus hou je van dieren? Zoek een baantje elders en doe de dierenverzorging vrijwillig. Eenmaal in het circuit wordt je kans in ieder geval wel groter op een betaalde baan.

Suerte!

ja, Jackyhazeleger, dat weet ik:), ik zou deze vrijwilligers werk doen terwijl ik wacht op mijn papieren en ik dus niet kan werken… terwijl zal ik werk zoeken in dierentuinen, dierenklinieken, maneges, dierenwinkels, … ik hoop vlug iets te vinden.
in Tunesie zijn lonen zo al heel laag, maar je kan er met weinig geld overleven:) en in spanje is 800€ wel een goed loon, mijn neef (die spanjaard is) werkt, en verdient maar 600€, maar het leven is er ook wat goedkoper dan hier… behalve in de zomer periode dan.
en doordat ik mijn diploma heb voor dierenverzorging, zal ik meer betaald krijgen in de dierensector dan in een andere sector. en ik wil ook graag met dieren verder doen, want ik zie heel graag dieren.:slight_smile:

muchas gracias, tu tambien mucha suerte!:slight_smile: