Ik ben op zoek naar een manier om in Mexico te wonen en te werken in over ongeveer 1,5 jaar, omdat ik een schat van een vriendin heb in Guanajuato met wie ik samen wil wonen. Ik ben eerst van plan om een cursus Spaans voor buitenlanders te volgen aan de universiteit van Guanajuato, ik kan dus een visum voor een 1/2 jaar krijgen (+ een paar maanden als toerist, dus ik kan zeg maar een jaar blijven heb ik begrepen).
Echter ik wil ook proberen te werken in Mexico na mijn cursus -technisch-Spaans, weet iemand een manier om in Guanajuato aan een baan te komen of een instantie die mij kan helpen? Ik ben heb mijn Bachelor diploma voor Bank en Verzekeringen en mijn master in Economie (Bedrijfskunde). Het moet dus denk ik gezien mijn opleidingen mogelijk kunnen zijn. Ik spreek vloeiend Engels en ook al redelijk vloeiend Spaans.
Ik hoop op veel hulp :), en mensen die uit ervaring kunnen vertellen!
over werken in jou sector in guanajuato kan ik je niet veel vertellen, daar kan je vriendin je waarschijnlijk eerder iets over vertellen.
Ik kan je wel vertellen hoe guanajuato is. Ik heb alweer 2 jaar een relatie met een guanajuatense man en heb er zelf een jaar gewoond.
Die cursus aan de universiteit zal je waarschijnlijk niet veel opleveren, heb ik uit ervaring van anderen begrepen. Je kunt beter les nemen op een priveschool zoals Falcon, die is een stuk goedkoper dan andere scholen, verder leer je veel meer in de praktijk en van je vriendin dan in de klas.
Het is een erg klein stadje met een redelijke ons kent ons mentaliteit. Maar wel erg gezellig. Wel denk ik dat je in een grote stad meer kans maakt op werk.
Ik wens je succes en misschien komen we elkaar nog weleens tegen in guanajuato!
groetjes
vergeet ik nog iets te zeggen over het visum. Je krijgt hoe dan ook een visum voor 90 dagen, deze kun je met nog eens 90 dagen laten verlengen in mexico zelf, dit kost zo’n 20 euro. Na die 6 maanden moet je het land verlaten, ga bijv. naar guatamala of een ander land, je kunt dan weer terug reizen met een nieuw visum van 90 dagen, deze laat je weer verlengen enz.
Maar ik ken mensen die dit niet deden en een verlopen visum hadden, je kunt dan zeggen dat je hem bent verloren en / of een boete betalen. mexico is corrupt, er zijn altijd manieren om zoiets voor elkaar te krijgen.