Totaal verliefd op Mexico

Hallo iedereen,

Twee weken geleden ben ik naar Mexico geweest, met mij ouders en wat vrienden. Ik heb het ONTZETTEND leuk gehad.
Nu heb ik altijd al een zwak gehad voor andere culturen en andere landen.

Maar nu… 2 jaar geleden, heb ik voor een opleiding gekozen die eigenlijk totaal niet is wat is wil. Mijn passie ligt voor mijn gevoel namelijk echt in de toerisme. Maar omdat ik toen een ontzettend jaloers vriendje had, die mij totaal in zijn macht had, had ik maar een school gekozen waar je niet in het buitenland op stage moest. Kortom heb ik dus de verkeerde keuze gemaakt van school… die mijn ouders hebben betaald en wat best duur was!

Elk jaar weer als ik op vakantie ben geweest denk ik… dit is het. Nu weet ik het zeker ik ga niet mijn hele leven in nl wonen! Dat ben ik ook echt niet van plan.

Im Mexico heb ik een hele aardige jongen ontmoet, uit woerden ik woon zelf in nieuwegein. Ik had het erover met hem en hij wil ook heel graag iets in het buitenland gaan doen en is ook helemaal in de hemel van mexico, net als ik.
Ik was van plan om dit jaar mijn opleiding af te maken, stage te gaan lopen (geld te verdienen en veel te sparen) en te stoppen met deze opleiding en naar mexico te vertrekken voor een jaar. Omdat ik wel zeker weet dat dat mijn droom is. Ik kan aardig goed spaans door cursussen en alles. Maar om dit te doen moet je volgens mij 21 zijn.
Ik had ook gelezen dat je je uit moet schrijven in nl, en een soort verblijfsvergunning aan moet vragen daar enzovoorts…
Is dat allemaal waar? Kan iemand mij daarover informeren.

Wij hebben veel vrienden gemaakt daar dus weet wel hoe het er aan toe gaat en als we daar zijn hebben we sowieso al een verblijf voor een langere tijd.

Maar wat kan ik beter doen: Mijn opleiding stoppen en gaan! Of kijken of er een korte opleiding is in de toerisme. (minimaal 2 jaar en we kunnen echt niet wachten om te gaan!!!:wub:)

Kan iemand helpen…

dankjewel alvast

Hi Lisettee,

Leuk om te horen. Woon zelf ook al weer 6 jaar in Mexico en heb hier nooit spijt van gehad. Als je naar Mexico gaat krijg je gewoon een toeristen visum voor 6 maanden. In die periode heb je tijd om te kijken wat je gaat doen. Het is zelfs mogelijk als je nog niet zeker bent wat te doen na 6 maanden om het te verlengen.

Indien je wilt werken moet je een werk vergunning aan vragen. Dit geldt ook voor een eigen bedrijf starten. Deze vergunningen worden niet altijd makkelijk verstrekt. Dat hangt een beetje af waar je bent in Mexico.

Zal je nog niet uit schrijven uit Nederland. Heb ik pas na een paar jaar gedaan en gewoon bij me ouders ingeschreven staan. Daar is niet zon haast mee.

Denk er goed over na wat je wilt gaan doen en probeer realistisch te zijn over de slaag kansen. Heb een plan voordat je gaat.

Waar wil je trouwens heen in Mexico?

Als je nog meer vragen hebt gewoon stellen.

Groeten,

Wouter

hee wouter,

Dankjewel dat je me ozo lange verhaal hebt gelezen.
Wij zouden naar Playa del Carmen willen en daar in de
tourisme gaan werken. Ik heb dus als geinformeerd bij
de hoteleigennaar van ons hotel. Hij zei dat ik hem dan
even moest mailen.
Maar ik moet nog 3 jaar naar school… wat ik totaal niet leuk vind.
Kan je daar gewoon goed werk vinden zonder diploma?

xx

Hi Lisettee,

Heb een student gehad die na zijn studie Spaans naar PdC vertrok om daar te werken. Is daar ongeveer 4 weken geleden weer vertrokken omdat er vanwege griep geen werk meer was. Goed werk vinden is hier altijd wel een probleem.

Zorg dat je van te voren wat geld achter de hand hebt zodat indien je niet gelijk werk vind toch nog rond kan komen. Vraag ook hoeveel je gaat verdienen etc. Volgens mij zijn er wel meer Nederlanders die of een bedrijf hebben of werkzaam zijn in PdC. Kijk even of die kan vinden en vraag hun wat meer info. Ik ben niet zo bekend met de situatie daar.

Wouter

We zijn in de zomer naar Playa del Carmen geweest. (3 weken geleden) Ik heb daar met de Nederlandse receptioniste gepraat. Die zei ook: “Ik heb bijna 2 maanden geen werk gehad omdat die griep er was. Maar dat is nu echt totaal over want niemand trekt zich er iets van aan.” En dat was er ook inderdaad niet te vinden, dat iemand er nog last van had. Ik had wel gehoord dat een paar vrienden van haar een hele tijd geleden het hebben gehad. Maar dat was nu allang over.

Ik ben nu inderdaad al keihard aan het sparen om een beetje te kunnen over leven.
Maar ik doe nu een niveau 4 opleiding. En aan het eind van dit jaar heb ik of een niveau 2 diploma of geen diploma. Kan ik daar dan aan het werk. Want dat hoorde ik namelijk wel. Het gaat toch om je werkervaring en niet om je opleiding.

Ik zal kijken of ik iemand kan vinden die daar een eigen bedrijfje heeft. En hoe het er allemaal aan toe gaat.

xx

Ik zou als ik jou was je niet gelijk laten uitschrijven hoor, ik heb dat nog niet gedaan, ik sta nog steeds bij mijn ouders ingeschreven. Ik weet de situatie niet in PdC, maar ik denk dat het toch lastig is om een baan te vinden hoor.

Hoi hoi,

Ook ik ben verliefd geworden op het land… Ik ga in februari naar Mexico om daar 3 maanden een talencursus te gaan volgen en daarna wil ik er gaan werken… Via alles wat ik hoor, lijkt het me het beste om daar ter plekke op zoek te gaan naar werk. Het scheelt dat ik daar een aantal maanden de tijd voor heb… Wanneer wil jij gaan Lisette? En mij lijkt het geen probleem als je nog geen diploma hebt, werkervaring is belangrijker…

Groetjes…

Nou ik ben nu keihard aan het sparen…(50 euro per week) zodat ik het daar sowieso wel even uit kan houden.
Ik wil volgende zomer gaan. Dan heb ik het spaans ook al een beetje onder de knie. En kan ik eerst in de vakantie kijken of ik het er wel uit hou, zonder mijn ouders en zo haha. En als dat zo is dan wil ik met mijn school stoppen, ik weet alleen niet tot wanneer je je opleiding op kan zeggen. Weet iemand dat?
Moet je trouwens veel dingen regelen met verzekeringen enzo?

xx

Hallo mensen ik ben hier nieuw op deze forum wij zijn in Mexico gekomen op 3 Mei en hebben ons van heel die heisa niets aangetrokken wij komen uit België , en proberen het voor 1 jaartje we hebben alle bruggen achter ons opgeblazen zoals dat heet in het leven moet je riskeren we hebben er goed over nagedacht want het was niet om de hoek de verhuis . Maar hebben uiteindelijk de knoop door gehakt en vertrokken familie vrienden alles achtergelaten hoe moeilijk het ook was maar met skype heb ik nog contact met mijn moeder , dat is zoals op tv maar geheel gratis wij hebben ons gevestigd in Coatzacoalcos tegen vera cruz en tabasco minatitlan enz…mijn vrouw is poppenmaakster en zij doet haar werk hier verder. terwijl ik ga winkelen de tuin en andere onderhoud doet zij haar hobby verder nu is onlangs de dochter met haar twee kinderen bij ons ingetrokken . daar we nog een aanvraag moeten doen bij de emigratie hier
graag hadden we wat reacties of goede raad ontvangen over het leven en diensten hier graag tot wederhorzen hugo & tinneke :dag:

Mag ik vragen waarom de keuze net op die stad viel. Ik ken de stad niet, maar ben er wel met de bus nog door gepasseerd, indrukwekkend 's nachts : veel lichtjes van de petrochemisch industrie

Thierry

hoy beste thierry omdat min schoonbroer hier al 5 jaar is hij werkt namelijk voor de firma Sarens uit londerzeel kraanexpert , en wij hebben geluk in dezelfde wijk schuin tegenover hem . Ik was altijd al te vinden voor America in belgië blijven now way maar mijn vrouw vond dat te ver nu omdat haar broer er woond Mexico , we gaan het bekijken voor 1 jaartje en als dat lukt beginnen we een eigen zaak hier en stillaan opbouwen dat
moet kunnen . In ons eigen land zijn we moeten stoppen de bedoeling is om een eigen zaak te runnen maar ook om er een mooie appeltje aan over te houden , en dat kan je dus niet bij ons en hebben we dit rizico genomen valt het tegen hebben we geprobeerd en een ervaring rijker ook omdat onze beste klanten de usa zijn en dit nu op een paar uur te doen is.
wij hopen nog belgen te mogen ontmoeten het is altijd wel leuk om eens te spreken met ex landgenoten dus graag tot wederhoren hugo & Tinneke :zon02:

Ik wil volgende zomer gaan. Dan heb ik het spaans ook al een beetje onder de knie. En kan ik eerst in de vakantie kijken of ik het er wel uit hou, zonder mijn ouders en zo haha. En als dat zo is dan wil ik met mijn school stoppen, ik weet alleen niet tot wanneer je je opleiding op kan zeggen. Weet iemand dat?
Moet je trouwens veel dingen regelen met verzekeringen enzo?

x

dit gesprek gaat de hele andere kant op…

Waarom is de keus op Coatzacoalcos gevallen ik ken de stad goed mijn vrouw komt er vandaan ik ben er ook getrouwd, wij zijn vanuit nederland naar Mexico gekomen maar onze keuze is op Cuernavaca
gevallen, maar mijn vrouw heeft met haar familie nog een groot terrein te koop in Nanchital. dichtbij Coatzacoalcos 123 hectareas :vak02:

hallo heer john wij woen eigenlijk in allende over het water maar ik dacht coatza is beter bekent ik zal er met mijn schoonbroer is over praten , als hij terug is van zijn werk in europa ( duitsland ) wij gaan geregeld winkelen in Coatza vooral sam club of soriana of Francia . Vandaag zijn we nog in Av Hidalgo geweest voor schoenen met de schoonzus een Mexicaanse dan is het goedkoper als buitenstaander durven ze bij de prijzen bijtellen wat ik
spijtig vind maar het is hier een gewoonte in Mexico , michien komen we mekaar wel eens tegen wie weet tot schrijfs hugo & tinneke :vak02: