- Het is zo ver! Eindelijk weer plannen om in het buitenland te wonen en te werken. Na in meerdere landen te hebben gewerkt en te hebben gewoond gaan mijn vriend en ik ‘‘zo goed als’’ richting St Maarten. Mijn vriend heeft een leuke baan op het oog, nu ik nog! Ikzelf ben nog aan het kijken wat de mogelijkheden zijn voor mij op dit zonnige eiland.
Ik ben momenteel zelfstandig ondernemer. Ik heb een evenementenbureau in Nederland waar ik zakelijke en particuliere evenementen organiseer. Je moet hierbij denken aan het initiëren, coördineren en organiseren van o.a.: congressen, incentives, opening van panden, bedrijfsfeesten, recepties, huwelijken, workshops en beurzen. Daarnaast geef ik ook gastcolleges op het MBO en de HEAO. Ik geef het vak evenementen organisatie. Daarbij leren de studenten alle facetten over hoe een evenement te organiseren met daaraan gekoppeld praktijkopdrachten.
Wie zou mij tips kunnen geven over de evenementenbranche op Sint Maarten. Welk pad zou ik kunnen bewandelen? Waar is vraag naar en wat zijn de mogelijkheden?
Ik ben internationaal georiënteerd. Ik heb in o.a. Australië, Mexico, Griekenland en Grenada (West- Indisch) gewoond en gewerkt dus ik ken de facetten van het wonen en werken in het buitenland. Mijn achtergrond is Toerisme en Events. Om als zelfstandig ondernemer verder te gaan op St Maarten is natuurlijk geweldig maar realistisch gezien brengt dat eerst nogal wat voeten in aarde. Wie weet als alles goed bevalt, maar eerst focus ik mij op een baan. Daarom zoek ik een werkgever (organisatie, bedrijf, hotel etc.) waar ik mijn kwaliteiten en interesse kwijt kan.
Dus… Wie o wie kan mij enkele richtlijnen geven……
Heel erg bedankt! Groet Lous