In augustus ga ik voor een periode van 7 maanden terug naar Costa Rica. Daar wacht een hele lieve Tico op me! Al langere tijd droom ik van een simpelere leven in een ander klimaat, maar emigreren dat doe je niet zomaar. Dus ga ik een periode terug om te kijken of het iets voor me is, het leven in de tropen. De cultuur beter leren kennen, bezien hoe mijn verkering en ik samen zijn, mogelijkheden tot werk onderzoeken, etc etc.
Als ik een nieuw leven wil opstarten helemaal aan de andere kant van de wereld zal ik toch ook moeten werken. En dat is mijn vraag hier: is er iemand die tips heeft, werk aanbiedt, of ideeën over hoe ik dat moet aanpakken. Ik weet dat je in Costa Rica niet mag werken met je toeristenvisum, maar ik weet wel dat er sommige bedrijven zijn die wel buitenlanders aannemen. Uiteindelijk is er vaak toch van alles mogelijk.
Ik heb in Nederland Nederlands gestudeerd, heb lange periode als Manager gewerkt en als Producer bij AT5, daarnaast heb ik bijna mijn hele leven bijbaantjes gehad in de Horeca. Ik kan dus genoeg en ik heb genoeg ervaring, of ik er iets aan heb in Costa is maar de vraag. Zelf dacht ik aan lesgeven (Engels/ Nederlands/ Frans), drie talen waar volgens mij wel vraag naar is. Of aan de locals of juist aan expats. Misschien kan ik achter de bar staan, of in het toerisme aan de slag. Ik zou heel graag met dieren willen werken, maar dat wordt misschien lastiger. Uiteindelijk zelf iets opzetten (hostel of BB of hondenuitlaat (hihi)) is een droom, maar nu nog te ver weg. Eigenlijk sta ik open voor alles! Ik dacht zelfs dat het misschien wel mogelijk is om werk voor NL te doen, maar dan hier in Costa.