Verliefd op Costa Rica, maar hoe kom je er aan een baan?

Een maand geleden ben ik terug gekomen uit Costa Rica.
Wat een fantastisch land! Het voelde gelijk bij aankomst in San Jose als thuis komen!! Mijn eerste gedacht was; hier wil ik wonen! En dat is zo gebleven tot op de dag van vandaag.
3 weken lang heb ik genoten van dit prachtige land, zijn landschappen, de vulkanen, de dieren, de natuur, echt alles…
Het voelde echt aan als thuis. Ik ben verliefd geworden op dit land en wilde niet meer terug naar NL.
Maar helaas zijn er in nederland nog enkele verplichtingen zoals werk…
1 ding is zeker, ik wil weer naar Costa Rica, het liefste voor altijd. Ik mis het en denk dagelijks terug aan de geweldige tijd daar.

Echter dat is de reden dat ik nu bij dit forum ben aangesloten… er is erg weinig informatie te vinden hoe je als buitenlander werk kan vinden in Costa Rica of hoe je er naartoe kunt emigreren. Wat de procedures zijn of er handige (formele) websites zijn etc…

Ik hoop dan ook langs deze weg met Nederlanders die al in Costa Rica wonen of van plan zijn daar te gaan wonen/langere tijd te verblijven in contact te komen. Wellicht dat jullie mij kunnen aangeven welke stappen ik moet volgen. Hopelijk hebben jullie sites waar banen en appartementen op staan.

Heeft iemand verder nog een tip met welke vliegtuigmaatschappijen je het beste kan vliegen? Ook voor vluchten vanuit San Jose naar Nederland?

Als jullie nog tips en tricks hebben stuur mij aub een pb berichtje!

Alvast bedankt.
Groetjes
Babeth

Hoi Babeth,welkom op wereldwijzer!
Ik heb spijtig genoeg je email adres moeten verwijderen omdat het niet toegestaan is om e-mailadressen te publiceren i.v.m. ‘spambots’ (al dan niet via informatie die door zoekmachinecrawlers worden opgeslagen). Contactgegevens kan men best uitwisselen door een intern persoonlijk bericht te sturen.
Maar als je nog op zoek bent naar informatie betreffende Costa Rica dan kan je altijd een berichtje posten op het Costa Rica Forum hier op wereldwijzer.
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam

Oke sorry dat wist ik niet.
Bedankt voor het aanpassen!
groet,
Babeth

Nou geen enkel probleem Babeth,maar er zijn nu éénmaal regels waar ik me moet aan houden.
Succ6 met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst Babeth!
groet,georgessiam.:chin:

Hallo Babeth,

we zijn vandaag teruggekomen via Liberia. Net als vorig jaar vlogen we met United Airlines vanaf Amsterdam maar dat kwam omdat die voor ons in juli de beste aanbieding hadden. Anderen vliegen met KLM omdat dan de reis korter duurt maar men zegt dat het ‘een paar honderd euro’ meer kost. Dus het is volgens mij een kwestie van googelen en dan behalve bij cheaptickets, wereldticketcentre en travelocity en andere ook bij de maatschappijen omdat die vaak ook mooie aanbiedingen hebben. Ik stuur je nog even een privé bericht met een mailadres van een Nederlands stel dat wellicht meer weet over jouw vraag over werken.
Ik neem aan dat je weet dat je als toerist een 90 dagen visum kan krijgen, dan 3 uur het land uit moet en weer terug kan komen, evt via Nicaragua.