Werken in Bodrum

Hallo,

Ik heb laatst gesolliciteerd als reisleidster voor Corendon in Bodrum.
Ik heb een gesprek gehad en men heeft mij via mail laten weten dat ik geslecteerd ben en dat ik zo snel mogelijk kan beginnen als reisleidster.
Wel zou ik werken onder een Turks contract. Ik zou niets moeten ondertekenen (wat ik wel raar vind eigenlijk). Tickets zouden betaald worden en ook mijn verblijf daar wordt geregeld door hun.
Ook gaan zij mijn verblijfs-en werkvisum regelen.
Hoewel ik hier al vaak gelezen heb dat dit heel moeilijk te verkrijgen is en meestal wel enige tijd in beslag neemt, heeft corendon mij gezegd dat zij dit in orde zullen brengen voor mij. Ik zou rond eind april vertrekken en tegen dan zou het in orde zijn.
Heeft er iemand misschien ervaring hier mee? Ook iemand die misschien al gewerkt heeft bij corendon als reisleidster?
Ik wil heel graag hier gaan werken, maar wil natuurlijk ook wel de zekerheid hebben dat alles goed geregeld is, zodat ik niet voor verassingen kom te staan.

Kan er iemand mij wat meer laten weten hierrond?
Alvast bedankt.

ik heb wel gesolliciteert ma nog geen bericht terug ma wat k wel weet is dat het voor zulke toeroperators erg makkelyk is om een werkvisa te krygen.
dus dat zal wel goed zyn wel is het vreemt dat je turks contract krygt…
kun je me een beetje meer info geven wat je verdient en zo aangezien k ook heb gesolliciteert haha

@smaatju 01

Wanneer heb jij gesolliciteerd? Jammer dat je nog niets gehoord hebt.
Ik ben op gesprek geweest. Moet zeggen dat het er vrij losjes aan toe ging.
Het ‘basis’ loon zou rond de 600 à 700 euro liggen. Wel kun je nog meer verdienen door excursie te verkopen waarop je dan commisie krijgt. Is volgens mij en hoe ik het begrepen heb wel in het zwart.
Tickets zouden ook door corendon betaald worden en zij zorgen voor verblijf.
Wat ik persoonlijk ook raar vind, is idd dat het contract in het turks is en dat er eigenlijk geen overeenkomst hoeft getekend te worden. Persoonlijk vind ik dit niet echt veilig, want dan heb je natuurlijk geen poot om op te staan indien er iets gebeurd.

Tot nu toe weet ik dus nog niet met zekerheid als ik ga vertrekken.
Contacten verlopen allemaal per email. En het duurt soms lang voor ik iets terug hoor.
Normaal gezien zou ik dan rond eind april vertrekken naar Bodrum.

Hoe oud ben jij? En van waar ben je? Ik hoop allesinds dat je snel iets hoort van corendon.

Groetjes Elleke

heey heey elleke
vorige week ongeveer heb ik gesolliciteerd.
maar heb nog nix gehoort kan wel even duren denk ik …hoop ut niet natuurlyk
op dit moment zit ik al in turkije ( turgutreis) ben namelyk getrouwd met een turkse jongen en ik verblyf hier altyd het hele seizoen en ga rond nov. weer trug na NL
erg raar dat je nix hoeft te tekenen en dat t in t turks is
kunnen ze je er niet meer info over geven??
want wat heb je aan een contract als er geen handtekening onder staat!!!
misschien kan je ze t beste opbellen en vragen hoe en wat en met de verzekering en zo
en werk visa en wrm t contract in t turks is en zo…
weet er verder ook niet egt veel vanaf ma omdat je voor een NLs bedryf werkt moet je een nederlands contract krygen lykt my…

hoor t verder van je
en thanx

xx

Hey daar

Weer even geleden he.
Heb je ondertussen al iets gehoord van corendon?
Bij mij is het allemaal beetje raar gelopen. Heb blijkbaar wat veel vragen gesteld ivm papieren en contract want nu hebben ze totaal niets meer van zich laten horen.
Ben toch eens benieuwd als jij iets gehoord hebt.

Groetjes Elleke