Werken en wonen in Turkije

Merahba iedereen,

Ik vroeg me af of iemand misschien weet of het mogelijk is om in Turkije te gaan wonen en werken als minderjarige, en ongediplomeerd. Ik spreek wel vloeient Engels , NL, Frans en een beetje Turks, maar ik heb gee idee of ik dan in staat ben om een baan te krijgen in Turkije en of ik dan genoeg geld kan verdienen om een huis te kunnen huren. Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik zou het leifste volgend jaar naar Turkije verhuizen om daar met mij vriend te gaan wonen.

Groeten Miranda-Lizette

Miranda,

Ik neem aan dat je dan nu een jaar of 16 bent en smoor verliefd op die ontzettend leuke turkse jongen die je op vakantie in Turkije hebt ontmoet ???

Advies: Niet doen !
Wacht eerst tot je meerderjarig bent, een diploma op zak hebt en die ontzettend leuke turkse jongen wat beter kent.
9 van de 10 relaties tussen nederlandse meisjes en turkse jongens lopen op niets uit.
Neem dus lekker de tijd om hem goed te leren kennen en ga daar gewoon naartoe op vakantie.

Ik zeg hierbij niet dat het geen kans van slagen heeft wat jij wilt, maar dat jij daar nog te jong voor bent alles te kunnen doorzien.
Geef jezelf de tijd !

Groetjes Ageeth

Ageeth,

Ik begrijp dat jouw dochter een relatie heeft gehad met een turkse jongen en dat is niet helemaal goed gegaan. En ik vind het tof dat je meiden waarschuwt voor de gevaren. Echt en er zitten ratten tussen, maar zo ken ik ook een paar surinamers, afrikanen en nederlanders…

Maar dat kan ook op een andere manier en dan hoeft je iemand die je niet kent of de tijd voor neemt om te leren kennen zo neer te halen!!!

Sorry maar ik moest dit ff zeggen…

Gr. Tanja

Originally posted by Tanja@30-09-2003, 09:00:39
** Ageeth,

Ik begrijp dat jouw dochter een relatie heeft gehad met een turkse jongen en dat is niet helemaal goed gegaan. En ik vind het tof dat je meiden waarschuwt voor de gevaren. Echt en er zitten ratten tussen, maar zo ken ik ook een paar surinamers, afrikanen en nederlanders…

Maar dat kan ook op een andere manier en dan hoeft je iemand die je niet kent of de tijd voor neemt om te leren kennen zo neer te halen!!!

Sorry maar ik moest dit ff zeggen…

Gr. Tanja **

**Maar dat kan ook op een andere manier en dan hoeft je iemand die je niet kent of de tijd voor neemt om te leren kennen zo neer te halen!!!
**

Kun je dit uitleggen tanja ?
Ik weet namelijk niet wie of wat ik neer haal!

P.s. Ik waarschuw en adviseer en dat doe ik toevallig alleen hier over in Turkije levende jongens/mannen, omdat ik niet alleen met mijn dochter die ervaring heb maar ook met een collega en vriendinnen !

Gr, Ageeth

Ageeth,

Je gaat er eigenlijk meteen vanuit dat iemand 16 en naief is en ik vind dat gewoon een beetje vreemd en ik vind dat je iemand ook op een andere vriendelijkere manier kan waarschuwen voor de "gevaren"van een turkse vriend!!
Gr. Tanja

Tanja als je haar bericht leest kan je aan de hand van een aantal gegevens veel opmaken :
-zij is minderjarig
dit is nog steeds zo als zij volgend jaar naar Turkije wil, want dat
is haar vraag!
Ook is zij ongediplomeerd, volgend jaar ook.

Tanja hoe oud is zij volgens deze gegevens dan volgens jou ???
Met 18 ben je meerderjarig, volgend jaar is zij dat nog niet!
Blijft er niet veel over dan max. 16 !

En naief is bijna iedereen van die leeftijd, dat hoort erbij. ( uitzonderingen daar gelaten!)

En de waarschuwing is heel vriendelijk hoor lees hem nog maar eens !
Als jij hem anders interpreteerd zegt dat iets over jou.

Gr. Ageeth

Oke, het zal wel aan mij liggen… Ik zal iemand op een andere manier waarschuwen…
Gr. Tanja

Hallo allemaal!

Even inspelend op de eerste vraag en de andere verhalen, wil ik het volgende vertellen. Ik wil zelf wil dolgraag in turkije gaan werken volgend jaar. Zelf ben ik 22 jaar. Ik heb afgelopen jaar leuke ervaringen opgedaan. Toch denk ik dat als je nog jonger bent dan ik erg op moet passen, alleen in Turkije. Vooral in toeristische gedeelten. Er wordt verondersteld dat je een vriendje hebt Miranda Lizette, hardstikke leuk verliefd zijn. Ik heb zelf ook een turkse vriend gehad. Als je daarover meer wilt weten kun je me gerust mailen. Je moet er misschien wel even bij stil staan dat je ook alleen kan komen te staan. En wat wil je dan doen. Uit eigen ervaring weet ik dat iedereen je zal willen helpen, maar dat niet iedereen dat zonder eigenbelang doet. Ik heb geluk gehad dat ik goede mensen heb leren kennen zij hebben mij geholpen nieuwe (goede) vrienden te maken. Tot dat ik hen leerde kennen heb ik het behoorlijk moeilijk gehad om daar alleen als alleenstaande vrouw te zijn. Als je echt naar Turkije wilt, bereid jezelf dan goed voor. Denk na over dingen die kunnen gebeuren. Ook negatieve zaken. Het leven in Turkije is niet zo rooskleurig als het lijkt. Mensen hebben veel stress. Ook zul je echt te maken krijgen met een cultuurshock. Heb het zelf ook gehad. Het leven is zo anders daar.
Als ik jou was zou ik nog een paar jaartjes wachten totdat je een diploma heb, genoeg geld voor jezelf heb zodat je jezelf kunt onderhouden, zelfstandig en (nu niet gaan slaan als ik dit zeg) misschien meer volwassen bent. Of althans stevig in je schoenen staat. Want je zult heel wat meemaken, neem dat maar van mij aan.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes Chanine.

okk als ik een vraag kan stellen ben zelf al een tijdje nu bezig om te kijken of ik in turkije wou werken ben er inmiddels al een aantal keer geweest heb oon een turkse vriend en wat ik uit ervaringen weet zeker uit de toeristen gebieden is het al vlug van jij bent mijn vriendin etc… dat tussen haakjes gelaten hij is inmiddels al in nederland geweest enz… alleen wat mijn vraag is en misschien kan ieman mij daar bij helpen is hoe lkrijg je werk en woon vergunningen in turkije en waar kan je dat regelen want daar ben ik nog niet echt uit