Werken en wonen in Thailand lijkt me zo makkelijk?

Thailand is voor mij het land van mogelijkheden. Ik zie ze overal, geld is er, liefde is er te vinden (in welke vorm ook, ligt helemaal aan jezelf) vrienden maak je er elke dag. En wijze oude farang vind je hier (de grootste assholes ook, maar wildie dit topic graag positief houden.)

Nu lees ik op forums alleen maar: JE kan niet dit, je kan niet dat, want je hebt zus en je hebt zo. Dat zal allemaal vast wel, en de moed is menig Farang nu in de schoenen gezakt, en zuipt zich in Nederland te pletter om met een kater en denkend aan thailand naar z’n werk te gaan.

STOP, dat hoeft niet. In dit topic graag MOGELIJKHEDEN en positieve ervaringen over wonen en werken/studeren in Thailand.

-Klein restaurantje opstarten is heel goed mogelijk
-elke maand de grens over voor je visa = meer landen zien = meer ervaring = meer kennis = meer geld op lange termijn

• Al je geld verliezen=in geld nood=honger en dorst= de beste ideeen om aan geld te komen
    -bellen is lekker goedkoop, contacten onderhouden is dus goedkoop=DE toegang tot nog meer mogelijkheden
    -gratis internet cafes in ko san road
    -internet op je telefoon 50 uur = 200 baht
    -meisjes zijn hier mooi lief en zorgzaam
    -er is altijd een winkel open om aan je behoeften te voldoen

Wie vult de lijst aan?

Ik ben het met je eens dat er zeker mogelijkheden zijn, en dat positief denken een belangrijke rol speelt hier (wwaar niet eigenlijk als je een leuk en gelukkig leven wilt leiden), maar: hou het wel realistisch. En enkele van de dingen die je noemt zijn in de praktijk (vrijwel) onmogelijk of illegaal.

ow?? zoals wat is er illegaal?:tongue:

Wonen en werken in Thailand is zeker mogelijk, er zijn voorbeelden genoeg. Maar het is niet makkelijk en vereist een goede planning. Er zijn ook voorbeelden genoeg van mensen die hier illegaal werken, omdat ze legaal niet aan werk kunnen komen.
In Thailand kun je al de gevangenis in gaan voor het doen van vrijwilligerswerk, indien je daarvoor geen werkvergunning hebt.

Thailand bekijkt heel veel door de vingers de immigratie dan als zijn ze best wel streng. Zo weet de Thaise Immigratie best dat er veel mensen in de duikwereld werken terwijl ze dat officieel niet mogen omdat ze geen werkvergunning hebben. Ze weten ook als ze het niet toelaten zeg maar dat ze dan ook geen toerisme zullen hebben. De immigratiedienst doet veel checkups en er worden regelmatig mensen het land uitgezet.

Een eigen restaurant kun je wel opstarten maar je zult er nooit eigenaar van kunnen worden want in Thailand is de regel dat alles van de Thaien blijft dus het pand waar je het restaurant in hebt zal altijd voor een deel van een thai blijven.

Tuurlijk is het ook heel positief om daar te wonen vrienden van mij die wonen daar ook alleen de visumrun elke 3 maanden is toch best wel vermoeiend als je dat al 3 jaar doet.
Verder is het gewoon een superland om te verblijven en te genieten van het mooie land.

Wat dat betreft is Maleisie veel makkelijker om in te wonen en daar kun je zelfs je eigen huis hebben op je eigen naam en bedrijven beginnen. Dit motiveren ze daar heel erg en dan kun je daarna lekker op vakantie naar Thailand dat is zo dichtbij.
Wij zijn zelf aan het kijken om een huis te kopen in Maleisie omdat het dan ook echt je eigendom kan zijn.

gr van Moira

ow?? zoals wat is er illegaal?

elke maand de grens over voor je visa.

Dat betekent namelijk dat je visum exempt bent, en dan mag je in een periode van 180 dagen maximaal 90 dagen in het land verblijven.

Toch vind ik het wel jammer dat ze zo streng zijn met wel of niet werken in Thailand. Eigenlijk zouden ze het voor duikintstucteurs of divemaster makkelijker moeten maken. Het is goed voor de economie dat zei daar werken en goed voor het toerisme waar zei ook veel aan hebben. Maar helaas is het in veel landen in Azie moeilijk om als duiker een vergunning te krijgen.

Wat die vrienden van mij doen is elk jaar weer naar Nederland en dan een 1 jaar visum aanvragen dit door middel van stage aanvraag en dat is al een paar keer goedgekeurd.

gr van Moira

Wij wonen nu bijna 5 jaar in Thailand,eerste 2 jaar op een visa met een workpermit,nu voor het derde jaar op een education visa,omdat onze kinderen hier naar school gaan.
M’n man werkt nu in omringende landen,hij kan ons prima bezoeken op een toeristen visa.
Deze E visa is te doen,mits je hier studeert,500.000Baht op een Thaise bankrekening hebt staan,wat 3maand voor je volgende visa aanvraag,absoluut niet heeft bewogen.
Iedere 90 dagen,moet ik me melden bij de immigratie,plus reistijd[nooit in te schatten hier]kost je dat 1uur.
Het is hier geweldig wonen,hou van het land en de [meeste] mensen,aanpassen in het verkeer,is zeker nodig,heb m’n thaise rijbewijs,gelukkig,sommige ``verkeersregels’’ moet je bij een bezoekje aan Ned.echt weer afleren.

willy

haha Willy dat over die verkeers regels ben ik 100% met je eens, ik denk dat ik als ik terug zou gaan naar Nederland binnen 1 dag mijn rijbewijs kwijt zou raken.

je houd van de meeste mensen, dat vind ik wel nog knap na 5 jaar :slywink:

Ben blij Ramon dat je mee kunt praten over het verkeer,dat hoort toch echt bij het wonen en werken hier,wordt vaak vergeten denk ik.
Ach en als je mensen hier aankijkt met een nog grotere smile dan zij doen,zit het meestal goed.
We zijn in deze 5jaar 2keer beroofd,van laptops,telf. en geld,tja dat zijn de minder leuke mensen,zou het in ned. beter zijn???