Werken Aruba

Hey hoi!

Ik wil graag voor 5 a 6 maanden gaan werken op Aruba.
Ik heb alleen geen idee waar ik moet beginnen?

Wie weet waar en hoe ik het beste kan solliciteren (vanuit Nederland)?
Of is het beter om gewoon naar Aruba toe te gaan en het daar te regelen?

Welke papieren heb ik hiervoor nodig en hoe streng wordt er door de douane opgelet?

Als ik op een toeristenvisum naar Aruba ga en bij de douane aangeef dat het om 6 maanden gaat, vragen zij dan ook waarom je zo lang gaat?

Stel ik vind werk op Aruba, waar moet ik dan zijn voor mijn vergunningen of moet het bedrijf dit dan regelen?

Welke andere vragen kan je nog van hun verwachten?

Zijn er misschien mensen die weten dat er bedrijven zijn die momenteel vacatures hebben?

Alle andere tips zijn ook welkom!!!

Groetjes Annekeep

niemand tips???

http://www.arubahuis.nl/jz-woonwerk.html

Ik krijg de indruk dat je als Nederlander geen tourist visa nodig hebt voor Aruba voor een periode van 6 maanden. Maar misschien heb ik dat te snel gelezen.

In het algemeen:

In Nederland zijn er voldoende bedrijven die tevens vestigingen hebben op Aruba en de Antillen, bijv. accountantskantoren, banken etc. Je zou dus ook via een site als Monsterboard.nl naar banen kunnen zoeken. Mogelijk heb je meer succes als je gaat solliciteren naar een stageplek ipv tijdelijk baantje. Daar hoef je niet perse echt een opleiding voor aan het volgen te zijn; je kan natuurlijk ook gewoon er een jaartje tussenuit gaan om jezelf te ontwikkelen. zodals dat tegenwoordig heet. Tenzij je langer wilt blijven dan 6 maanden natuurlijk.

Helaas ben ik in het geheel verder niet bekend met Aruba. Anders dan dat ik er wel een weekje wil verblijven als onderdeel van mijn reis van alaska naar zuidamerika ;-))

Succes
Ronald