Ik had graag eens wat meer informatie gehad i.v.m werken in Australie.
Ik was/ben van plan om volgend jaar in September een reis door Azie/Oceanie te doen voor ong. 2 jaar, maar ik kan zo lang niet meer wachten dus… heb ik besloten om in Januari al naar Australie te vertrekken…
De bedoeling is dat ik daar voor lange tijd zou gaan werken (ong.7maand)
Ik ben namelijk kok van beroep al 2jaar chef in een restaurant.
Nu is mijn vraag of ik makelijk aan een job geraakt… ik heb al 7jaar ervaring als kok en ben daar ook in afgestudeerd.
Hoi Kok [geen naam?]
dat zal niet mee vallen ,om te werken
je krijgt zo wie zo geen visum om te werken, je mag geen geld verdienen op een reis naar Australie,wel is er de mogenlijkheid voor een visum dat je mag helpen op bijvoorbeeld een Farm, en of fruitplukken,en als ik het goed heb voor 2 of 3 maanden en tot de leeftijd 30 of 35 jaar krijg je toestemming
in Melbourne zijn massa,s Restaurants dus dat is geen probleem, mischien kan je je in de toekomst laten sponseren door een restaurant?
je moet weten dat als iemand serieus wil emigeren naar Australie je daar 1.5 tot 2 jaar mee bezig bent [als je op de lijst daar staat,tot voor kort was dat geen probleem kok en bakker
succes
als je nog wat wil weten hoor ik het
Wat betreft het visum om te werken.
Ik heb zelf een werk/vakantievisum en die is een jaar geldig en kan je op bepaalde voorwaarden met een jaar verlengen.
zie de website van het australische government second work and holiday visa.
Met dit visum kan je tot 6 maanden voor 1 werkgever werken en als je wil voor mega veel andere werknemers het hele jaar door. Je kan dit visum aanvragen tot de leeftijd van 30 jaar als ik het goed heb.