Werken als IC verpleegkundige in Suriname

Hallo allemaal,

Is er iemand die mij kan helpen?
Ik zit erover te denken een aantal maanden in Suriname te gaan werken als IC verpleegkundige. Heb geprobeerd op de site van het
Academisch Ziekenhuis Paramaribo een contactbericht te sturen om een evt mailadres te achterhalen van een aanspreekpunt. Helaas krijg ik steeds een foutmelding.
Overigens contactgegevens van andere ziekenhuizen in Suriname zijn natuurlijk ook welkom.
Mocht je dit lezen en heb je ervaring met het werken in Suriname dan hoor ik ook graag van je, lijkt me leuk!

Groetjes Eva

Hoi Eva, ik ben ook zoekende naar een baan als verpleegkundige binnen een ziekenhuis in Paramaribo. Ook ik vind niet echt contact daar.
Wat je misschien wel zou kunnen doen is contact opnemen met “TMI”. Een vriendin van mij gaat in september voor 4 weken werken als IC verpleegkundige op Aruba. Weet niet of je dat wat lijkt?
Groetjes, Irene

Hallo Irene,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb ook een collega die voor een half jaar in Bonaire aan het werk is via het uitzendbureau. Ik wil sowieso heel graag een keer naar Suriname dus dacht misschien kan ik er een leuke combinatie van maken. Maar gaat die vriendin van jou maar 4 weken? Ik dacht namelijk dat je minstens een half jaar moest via het uitzendbureau en dat wil ik niet.

Groetjes Eva

Ze gaat inderdaad 4 weken en alles wordt voor haar betaald (vlucht, onderdak) Kijk maar even op de site van TMI, daar staan de vacatures op.
Ik ga ook liever naar Suriname. Heb er wel een betaalde baan in de thuiszorg aangeboden gekregen voor 3-4 maanden. Maar ga liever in een ziekenhuis werken.
Groetjes, Irene

Academisch Ziekenhuis (+597) 442222
Diakonessen Huis (+597) 427288 - diakonessenhuis@sr.net
Stichting 's Lands Hospitaal (+597) 473655 - secretariaat@slandshospitaal.sr
Stichting Sint Vincentius Ziekenhuis (+597) 471212

Hey Irene,
Sorry voor de late reactie.
Ik heb idd contact gehad met TMI maar op het moment hebben ze niet veel, alleen heel kort van te voren weleens een maand. Dat kan ik op mijn werk niet regelen. Daarbij wil ik ook zo graag een keer naar Suriname, door daar te gaan werken hoop ik ook wat van het land te kunnen zien.
Jij ondertussen al wat leuks gevonden in het buitenland?

Groeten Eva

Hoi Eva, ik heb helaas nog niets gevonden. Krijg misschien niet eens verlof op mijn huidige baan dus :frowning: Zou evt. wel aan de slag kunnen in de thuiszorg in Suriname.
Ga wel in september 4 weekjes vrijwilligerswerk doen in een ziekenhuisje in Ghana, ook een hele ervaring denk ik!
Als ik wat meer weet of iets voor je weet contact ik :slight_smile: Groetjes

Oww gaaf Ghana, zal een geweldige ervaring zijn. Stoer hoor! Ben jij ook ic verpleegkundige?
Ik hoor graag van je als je iets weet, leuk!
Groetjes Eva

Hallo Eva,
Zelf heb ik vorig jaar stage gelopen in het St. Vincentius Ziekenhuis en ben net afgestudeerd als hbo-verpleegkundige. Misschien dat je eens op hun site kunt kijken, http://svzsuriname.org/. Twee emailadressen die ik van het ziekenhuis heb zijn algemeen; stg-svz@sr.net of info@svzsuriname.org
Van horen zeggen heb ik begrepen, en klein beetje zelf ervaren dat er in het Academisch Ziekenhuis relatief veel buitenlandse, Nederlandse verpleegkundigen werken.

Zelf ben ik ook geïnteresseerd om voor een tijdje, ongeveer half jaar tot een jaar, in Suriname te werken. Alleen ligt mijn voorkeur dan in de thuiszorg.
Ook ik vind het lastig om vanuit Nederland contact te leggen met organisaties. Heeft ook een beetje met mijn (gebrek aan) lef te maken misschien haha.

Ik ben benieuwd hoe het bij jullie verder verloopt!
Succes!
Groetjes van je naamgenoot,
Eva

Hey naamgenoot,

Ik heb inderdaad een beetje rondkeken op de sites van de ziekenhuizen. Heb contact gehad met het academisch ziekenhuis in Paramaribo maar jij kent ws de mentaliteit ook wel. Ze zeggen dat ik ‘gewoon’ alles moet regelen en dat ze echt voldoende mensen nodig hebben. Voor hoelang, wanneer, salaris nergens over gesproken haha. Ik vind het ook wel erg grappig hoor, kan er wel om lachen. Wil vd week proberen ze te bellen, ivm tijdverschil is dat soms wat lastig maar komt goed.
Heb jij het naar je zin gehad tijdens je stage?

Groetjes Eva

Hi,
Ja, en dan regel je alles en dan krijg je daarna 0 op je rekest.
Dan moet je inderdaad eind van onze dag eens proberen te bellen.
Mag ik vragen hoe jij het van plan bent te regelen mbt MKV? Aangezien dat minimaal 3 maanden van te voren aangevraagd dient te worden…
Ik wil namelijk op zich wel graag vanaf februari aan de slag, aangezien mijn contract dan afloopt, of omgezet wordt in vast contract. Dit vind ik een mooie tijd om er dan even tussen uit te gaan, maar zo maar je mkv regelen zonder dat je zicht heb op een baan lijk me niet handig. Andersom daarentegen… als ze op korte termijn een baan voor je hebben, zit je dan zonder mkv. Dilemma.

Mijn stage was heel leerzaam, heb voornamelijk mezelf goed leren kennen :wink: Hele andere omgang met mensen alleen al.
Ben je al wel eens in Suriname geweest?

Gek genoeg nooit in Suriname geweest en toch trekt het me heel erg. Als ik er niet ga werken wil ik er graag een paar weken backpacken. Tenminste een land waar niet iedereen heen gaat.
Ja die MKV kan ik pas aanvragen als ik enig idee heb hoe of wat. Of ik moet ervoor kiezen om 90 dagen te gaan, dus net geen 3 maanden dan heb je geen probleem wat betreft aanvraag toch?
Hoe wil jij dat gaan doen dan? Schijnt dat je het daar niet kan aanvragen, behalve als je van Surinaamse afkomst ben. Of zullen we snel met een Surinamer trouwen hahaha

Groetjes

Ah zo. Ja Suriname kwam op mijn pad door stage. Koos het land eigenlijk vanwege de taal haha.
Met een toeristenvisum, die gewoon te koop is op Schiphol voor 20 euro p.p. kun je inderdaad tot 90 dagen blijven.
Ik heb werkelijk geen idee hoe het bij mij loopt. Grootse plannen zitten er in mijn hoofd, nu de uitvoering nog…
Ik wil wel wat organisaties e-mailen over eventuele vacatures, maar aangezien je dan in Nederland woont, weet ik niet hoe happig ze erop zijn.
Met een Surinamer trouwen, praat me er niet van haha :wink:
Daar mkv aanvragen gaat inderdaad niet. Je moet het hier aanvragen, wat een heel gedoe is. Verklaring omtrent goed gedrag en dat soort zaken waar mijn gemeente destijds de helft niet van af wist… en dan dáár nog verder aanvragen. Voor mijn stage heb ik er ongeveer drie maanden over gedaan om hem daar goed gekeurd te krijgen. Gesloten op bepaalde dagen, verkeerde kleding dragen (korte broek, slippers, topje), ik heb het allemaal meegemaakt haha.
Maar laten we beginnen bij het begin… werk vinden… ondertussen droom ik gewoon verder over mijn grootse plannen haha :slapen:

@ Wieltje: Als je graag in de thuiszorg wilt werken in Suriname, neem dan contact op met stichting “Zon” in Suriname. Zij zijn een thuiszorgorganisatie die nog niet zo lang geleden is opgezet. Ik heb er een contract aangeboden gekregen maar werk zelf liever in een ziekenhuis. Denk dat je daar zeker wel kans maakt om aan de slag te kunnen. Succes :slight_smile:
Groetjes, Irene

@Queenamy; hoi!
Terug uit Ghana?
Wat betreft het contract van Zon, ging het om een contract van 3 á 4 maanden zei je? Wel precies wat ik zoek eigenlijk…
Heb je nog plannen om toch in het ziekenhuis in Suriname te werken?
Ik wil graag werken in Suriname, maar toch ben ik niet echt doortastend bezig :wink:
Hebben jullie al ideeën hoe je dat dan met huisvesting zou willen doen?

Groetjes,
Eva

Hoi Eva, ben inderdaad net weer terug uit Ghana. Mooi avontuur :slight_smile: Bij Zon zou ik in de eerste instantie voor 6 maanden aan de slag gaan, dus alles kan in overleg. Ze vinden 3 maanden ook prima. Ze bieden je alleen niet echt een hoog salaris, dus daar zou ik nog wel over onderhandelen dan als ik jou was. Huisvesting kan Zon voor je regelen als je wilt. Heb je hun site gevonden of moet ik je even het emailadres doorsturen?

Ik zou nog steeds wel in het ziekenhuis willen werken, maar moet ze eigenlijk nog bellen.Weet nu definitief dat ik vanaf maart 3 maanden verlof krijg op mijn werk, maar ik weet niet of ik nog wel 3 maanden ergens wil gaan werken in mijn eentje. Heb me in Ghana met momenten ook erg eenzaam gevoeld en zou het avontuur liever met iemand samen aangaan. Daarnaast heb ik sinds een aantal maanden een relatie (mijn plannen voor Suriname waren ver daarvoor al bedacht) en hij vind het niet zo leuk als ik 3 maanden in mijn eentje wegga. Dus misschien gaan we 4 weken backpacken. Maar het liefst zou ik bijv. ook nog wel 4 weken in Suriname gaan werken om ervaring op te doen. Lastig lastig :wink:

Groetjes,

Irene

Hallo Irene,
Dat geloof ik graag dat het een mooi avontuur is! Ghana is een land waar ik eerst ook stage wilde lopen, wel iets anders dan vrijwilligers of tijdelijk werk natuurlijk, maar uiteindelijk is het daar niet van gekomen.

Ik heb hun site gevonden maar ben zelf inderdaad ook nog even aan het dubben. Nu ben ik al in Suriname geweest voor stage waardoor ik er wel een handje vol mensen ken, maar helemaal alleen daar na toe gaan om te gaan werken is natuurlijk hele andere koek.
Toch trekt het me enerzijds wel, maar zoals je al aangeeft dat je je best eenzaam kunt voelen gedurende… 4 weken was het toch? dan is drie maanden alleen een hele tijd haha.
Nu kan ik goed met mezelf opschieten, maar alleen is inderdaad maar alleen.
Wel weet ik van mezelf dat ik andere in mijn omgeving er niet voor kan porren.

Ik moet gewoon even diep ademhalen, stichting Zon mailen en kijken waar het op uit draait.
Wat loon betreft verbaast het me niets dat het niet veel opbrengt. Nu hoef ik er ook geen miljonair van te worden, maar wil er wel graag van rond kunnen komen.
Of dat kan is alleen nog maar de vraag :wink:

Ben benieuwd naar jou verloop verder!

@Eva82; Ben jij al verder gekomen met je zoektocht?

Groetjes, Eva

@ Eva: Als ik iemand zou vinden om samen mee naar Suriname te gaan zou ik nog overwegen om wel te gaan. Maar dan zou ik wel het liefst in een ziekenhuis werken omdat ik hier in NL ook in een ziekenhuis werk. Ik ga er nog eens goed over nadenken :wink:
Ben benieuwd als je wat hoort van ZON.
Groetjes,

Irene

Hoi Irene,

Ik heb Stichting Zon toch gemaild, zodra ik wat hoor, laat ik het weten.
Zijn er mensen in je omgeving die dezelfde interesse hebben wat betreft werken in het buitenland? Mag denk ik wel zeggen dat je er ervaren in bent, aangezien je na Ghana geweest bent. Was dat ook geheel op eigen initiatief of via een organisatie of iets dergelijks?
Ik denk inderdaad dat een ‘maatje’ wel fijn is, niet zo zeer om mee samen te werken, maar des te meer om gewoon dingen mee te kunnen bespreken, je hart te luchten.
Nu zag ik op deze site al wel oproepen voorbij komen van mensen die contact zoeken met andere die ook in Suriname zijn, handig om in mijn achterhoofd te houden, mocht ik er toch alleen heen gaan.

Wel moet ik eens goed uitzoeken hoe dat ook al weer zit met visums en/of mkv’s.

Groetjes,
Eva

@Irene,

Ik kreeg al snel een mail terug van Stichting Zon!
Met de informatie dat ik van harte welkom ben om bij ze te komen werken, wanneer ik dat wil en wat ze voor me in orde willen maken.
Het klinkt alsof ze inderdaad mensen kunnen gebruiken.