Ik ben in Januari gediplomeerd verpleegkundige en wil dan graag een aantal maanden werken in Suriname… Wie kan mij vertellen wat het minimale contract is dat je kan krijgen?? In maanden… Wil namelijk geen half jaar tot een jaar maar een maand of 3… Kan dat ook?
Hoi,
Om een maand of 3 echt te gaan werken is wel heel kort. Voordat je gewend ben en iets kan betekenen, moet je al weer weg. Ik denk ook niet dat ze je makkelijk ergens voor een betaalde baan gaan aan nemen voor zo’n korte tijd. Vrijwillig werken voor zo’n korte tijd zal vast wel lukken.
Ik en mijn man zijn in dienst van het Academisch Ziekenhuis in Paramaribo (als ergotherapeut en als arts). Bij mij was eigenlijk een vereiste dat ik voor mininaal een jaar zou komen. We zijn er inmiddels bijna 1,5 jaar. En de tijd gaat erg snel. Dus 3 maanden lijkt me echt wel heel kort.
Er zijn verschillende ziekenhuis in Paramaribo en ze kunnen je vast ergens gebruiken. Het beste kun je dan rechtstreeks contact opnemen met de ziekenhuizen.
Als je nog meer wilt weten, kan je het laten weten. Dan kan ik je wat meer info geven.
Leuk dat jij wil komen werken in Suriname, maar voor een ziekenhuis is het niet rendabel om betaalde hulp te hebben voor maar 3 maanden. Suriname is een super leuk land waar er enorm veel te doen en te leren valt. Overweeg toch maar om langer te werken en ik denk dat jij dan veel meer positieve reacties zal ontvangen.
Ik ben zelfs heel erg actief met stagiaires en vrijwilligers, dus als je vragen en of hulp wil dan hoor ik het wel.