Verpleegkundige die wil werken in Afrika of Suriname!

Hoi…

Ik ben afgestudeerd verpleegkundige en wil voor een paar maanden in Afrika of Suriname als verpleegkundige gaan werken. Wie heeft er handige tips??
Wie zou er mee willen?? Ik wil in de periode tussen januari en maart gaan.

Gr.

Tessa

Hallo Tessa,

Mijn naam is Marloes en ben zelf vorig jaar februari voor ruim drie maanden in Suriname geweest. Ik heb hier ook gewerkt als verpleegkundige in het s’Lands Hospitaal.
Als je naar Suriname zou willen gaan is het een tip om bijpassende schoenen bij je uniform te zoeken. Witte schoenen. Dit was bij ons verplicht.
Verder denk ik dat het handig is om eens te kijken op waarbenjij.nu sites. Er zijn afgelopen jaar veel verpleegkundigen in suriname geweest, en daar kun je verschillende ervaringen lezen van verschillende ziekenhuizen.
Ohja ik had zelf wat basis middelen mee zoals; spuiten, antibiotica, keelpastilles. denk ook aan ORS, malaria middelen. Bij het faxineren kun je veel informatie krijgen hierover. Neem dit vooral serieus!! Verder heb je in Suriname ontzettend veel last van muggen dus een Deet wordt erg aangeraden.
Ik had zelf in het ziekenhuis een handalcohol mee. de hygiene is daar toch wel ff anders.

Nou ik hoop dat je hier wat aan hebt, als je nog niet weg bent.

Groetjes,

Marloes

Hooi Tessa,

Het is een oud bericht dus neem aan dat je al langggg terug bent.
Ik kan eind januari voor 4 maanden naar Suriname en ga bij het Academisch Ziekenhuis Paramaribo aan de slag als verpleegkundige. Hoe was het bij jou?
Mij hebben ze verteld dat ik vrijwilligerswerk moet doen aangezien je alleen een betaalde baan zou krijgen vanaf een jaar. Was dit bij jou ook het geval?

Groetjes Ginger