Werk zoeken regio Almeria

wij zouden in begin februari naar almeria willen verhuizen en zoeken nu daar werk. ik ben bereid alle werk aan te nemen , ben nu reeds 9 jaar vrachtwagen chauffeur. mijn vriendin is al 15 jaar kuisvrouw , maar ze wil ook op kinderen passen. daar heeft ze ook ervaring mee. of in een snackbar of zo. hopelijk kan iemand ons verder helpen. alvast bedankt

Hallo wupa,

Denk er nog maar eens goed over na.
Heb jaren in malaga gewoond, 5 ,6,jaar geleden was het allemaal nog perfect daar.
Volop werk.
Op dit moment heeft spanje een werkloosheid van meer dan 20% van de beroepsbevolking.
Om het te vergelijken, Nederland heeft nog geen 5% op dit moment.
Zeg niet dat het onmogelijk is om werk te vinden maar je gaat het heel lastig krijgen in Almeria.
Van heel spanje is de meeste werkeloosheid in Andalucia dus er zijn er velen die met jullie een baan zoeken.
Informeer je goed en stel de plannen mischein een poosje uit.
Zoals ik zei, niets is onmogelijk maar mij lijkt het niet het beste moment om naar spanje te verhuizen en daar opnieuw te beginnen.

Wat je ook beslist, wens je veel succes, is een fantastisch land spanje en het zuiden is een grote aanrader

Ik moet ook zeggen dat het inderdaad niet makkelijk is om werk te vinden in Spanje. Heel veel Spanjaarden zijn werkloos en krijgen meestal voorrang op buitenlanders. Een allereerste vereiste is de taal GOED meester zijn. En inderdaad, het is niet onmogelijk maar weet ook één ding. Je verdient hier heeeel wat minder dan in Nederland.
Het is super om hier te wonen en de meesten Spanjaarden gaan je met open armen ontvangen. Maar bezint eer ge eraan begint! Ik zou nu zeker niet naar hier verhuizen als ik afhankelijk was van werk hier.
Toch succes in jullie zoektocht.