Werk Visum Costa Rica

Hallo,

ik ga samen met een klasgenoot stage lopen in Costa Rica, tenminste… dat is het plan. Het enigste probleem is dat het nog niet wilt lukken met het visum.

Wat heb ik gedaan:
Ambasade gebelt.
Die zeide dat de plek waar je gaat werken of studeren het visum moet regelen en dat je dat niet in Nederland kan doen.

Stage plek geinfrormeerd.
Mijn stage plek zij eerst dat het moeilijk is om aan een werkvisum te komen.

Ik hoorde iets van een studentenvisum en dat die ook makkelijk te krijgen is, dus vertelde ik dat aan mijn stage plek.
Die zeide toen dat, dat alleen voor studenten is die gaan studeren in Costa Rica, dus daar heb ik niks aan.

Nu ben ik rond gaan kijken en toen zag ik op wereldstage, dat zij een pakket hebben waar o.a. visum regelen bij zit. Maar ik hoef niks in dat pakket behalven hulp bij het visum. En aangezien ik dus niet dat (nog al prijzige) pakket wil kopen, kwam ik na verder zoeken hier terecht en hopelijk kan iemand mij helpen.

Mijn vraag is dus, hoe kan ik aan een werkvisum komen?

Al vast bedankt!!

http://www.travelactive.nl/pix/x.gif

het is mij al gelukt, na de ambassade nog een keer gebelt te hebben.
Voor de geintereseerde:
Je moet toch een studentenvisum aanvragen als je onbetaald werk gaat doen als student.
Je moet alleen wat bewijs hebben van je school (ondertekende brief) dat je een student bent en waarom je naar CR gaat.
Ook een bewijs van goed gedrag (wat aan te vragen is bij de gemeente)
En ik weet het niet zeker, maar ik neem voor de zekerheid ook een brief (ondertekend) van het stage adres zelf mee.
En ergens anders had ik ook gelezen dat je 6 pasfoto’s ofzo moest bij hebben.
In San Jose en Liberia heb je de Coste Rica Immigration Service, waar je dan zo’n visum moet aanvragen, met al de boven genoemde papieren.

Gefeliciteerd met het regelen van je visum!
Zulke dingen zijn altijd veel geregel…

Ik ben wel benieuwd watvoor stage je gaat doen…

Ga niet naar Migracion in San José, dat is een puinhoop. Ga of naar Migracion in Liberia of naar San Isidro. Ik weet ook dat je terecht kunt bij Migracion aan de grens met Panama.
Reken er op dat zoiets niet “eventjes” geregeld kan worden.