Mijn vraag aan de lezers is of er bij instanties/bedrijven/individuen mogelijkheden zijn om in Canada te kunnen werken(of tijdelijk) ook op de leeftijd van 45 jaar?.. Ik ben vaak in Canada(Oost/Mid-West en West geweest.![]()
De vraag die je jezelf moet stellen: wat heb jij de Canadese werkgevers te bieden dat lokale arbeidskrachten niet hebben?
Als je een overtuigend aantal argumenten hebt, dan kun je solliciteren. ![]()
Over het algemeen is er geen leeftijdsprobleem/criteria in Canada bij het zoeken naar werk. Een job betaald zo en zoveel ongeacht je leeftijd (vaak itt Nederland).
Ik was 49 toen ik naar Canada vertrok en was op de Nederlandse arbeidsmarkt min of meer opgegeven (leeftijd + diabetes). Hier in Canada had ik binnen 3 maanden een leuke job (schoolbuschauffeur; het halen van m’n Class 5,4,3 en 2 rijbewijs kostte nog de meeste tijd alhoewel dat naar Nederlandse maatstaven ook een lachertje is nl 3 weken
)
Overigens ben ik Canada binnengekomen als Skilled Worker wat zoveel wil zeggen dat ik overal in Canada mag wonen en werken (en elke job mag doen) en ik had geen joboffer nodig voor mijn PR Visa.