Ik ben van plan om in augustus verder te gaan met de studie Maatschappelijke zorg in Nederland, hiermee kan ik persoonlijk begeleider in de gehandicaptenzorg worden. Maar omdat mijn toekomstplannen in Aruba liggen ben ik benieuwd of ik in deze branche wel kans heb op een baan daar.
Ik zou graag meer willen weten over in welke branche en met welk beroep je het meeste kans maakt om werk te kunnen krijgen in Aruba?
Als je Arubaanse bent en Papiamento spreekt zul je in deze tak van de zorg ongetwijfeld wel werk vinden hier. Ben je Nederlandse die geen Papiamento spreekt, wat toch de voertaal is hier, dan ligt dat een stuk lastiger verwacht ik. Waar op dit moment het meeste behoefte aan is op Aruba zou je eens kunnen vragen aan HR afdelingen van zorginstellingen. Of je een antwoord krijgt is een tweede. Beter zou zijn het persoonlijk te gaan vragen, maar ik weet niet of je nog op Aruba komt of bent.
Ik ben geen Arubaanse maar wel van plan om de taal te gaan beheersen voor ik die kant op ga. Dat zal dan vast nog niet vloeiend zijn maar zolang het eerst begrijpbaar genoeg is zal het daar denk ik wel verbeteren? Ik ben nog zeker wel van plan om voor die tijd eerst nog voor een ‘lange vakantie’ naar Aruba te komen dus dan zal ik zeker de gelegenheid hebben om het persoonlijk te vragen. Bedankt voor de informatie!