ik ben me aan het orienteren om voor langere tijd (ong. 1 tot 1 1/2 jaar) in Londen te gaan werken. Heb ook al enkele sollicitaties lopen. Vraag me alleen af hoe dingen geregeld zijn als Ziektekostenverzekering en pensioen. Ik heb ik NL al enige tijd gewerkt en dus al pensioen opgebouwd. Kan ik, als ik in London werk, door gaan met pensioen opbouwen?
En ziektekostenverzekering hoe is het daar mee geregeld?
Zodra je je ingeschreven hebt bij het jobcentre en je je NI nummer (sofinummer) gekregen hebt, ga je als je werk hebt ziektekosten betalen, dit is een percentage van je salaris, dus moeilijk te zeggen hoeveel het is.
Pensioenopbouw ligt helemaal aan je werkgever, de een doet er niet aan, de ander wel.
Je blijft echter niet permanent en je schrijft je waarschijnlijk ook niet uit in Nederland dus als ik jou was zou ik gewoon zelf wat sparen in de tijd dat je hier zit, dit kan je dan als je terug ben waarschijnlijk gewoon aan je eigen pensioen toevoegen.
WME zegt wel iets goeds met dat toevoegen aan je eigen pensioen. Maar vraag dit wel even na of dit mogelijk is bij de instelling waar je nu je pensioen opbouwd en wie weet hebben hun ook wel een betere oplossing of zijn er best nog wel meer mogelijkheden;) Veel plezier alvast!