hallo iedereen,
ik heb het plan om een tijdje in afrika te gaan werken, zoals zo velen denk ik. alleen het enige wat ik kan vinden is van die hele dure projecten:mad:.
weet iemand mischien een andere oplossing?
mischien een nederlands bedrijf in afrika?
alvast bedankt:hihi:
gr bart:dag:
Hoi Bart,
Waar in Afrika wil je werken? Want het verschilt nogal per land wat er te vinden is. Nederlandse en andere grote bedrijven in “3e-wereldlanden” nemen liever locals in dienst, want die zijn goedkoper. Alleen voor hoger geschoold personeel zijn vaak vacatures. In de meer geciviliseerde landen kom je wel makkelijker aan de bak.
Wouter v. Kuijk
halo wouter,
bedankt voor je reactie,
kijk het maakt mij niet echt uit waar het is. ik wil mijn steentje bijdragen in die landen. ik heb een diploma administrateur dit is mbo niveau. natuurlijk niet een heel erg hoge opleiding.
heb jij mischien een voorstel over een land of bedrijf?
gr bart
Ben ik weer,
IBM Zuid-Afrika of andere grote multinationale ondernemingen, zoals een luchtvaartmaatschappij. Bij diverse grote hotels valt het ook nog te proberen. Shell misschien?
Wouter v. Kuijk
shell zou hem wel niet worden. ik ben vrijwillige boekhouder bij greenpeace. dit wordt niet gewardeerd denk ik. haha.
gr
:lol: :lol: Neeeee… lijkt me niet verstandig inderdaad.
wat heb jij eigenlijk gedaan in afrika?
gr
Hey,
Ik heb in 2005 in Kenia ontwikkelingswerk gedaan via de Verkaart Stichting. Dit werk was heel leuk en dankbaar, echter blijft het op vrijwillige basis en is het dus geen baan o.i.d… ik kan het zeker eens aanraden, hoor! De herinneringen aan dier reis en de indrukken blijven mij me leven lang bij.
Verder hebben wij ongeveer 8 jaar diverse au-pairs gehad uit Zuid-Afrika, met dat land ben ik dus heel begaan ondanks dat ik het nog nooit bezocht heb. Ik praat dan ook goed Afrikaans en weet redelijk veel van het land, de natuur, de apartheid, de politiek en de gevaren. Ik ben van plan er een half jaar rechten te gaan studeren. Dat is al een tijdje een soort droom en ik ben van plan dat zeker te gaan verzilveren. Net als mijn andere toekomstplannen.
Groetjes
Wouter v. Kuijk
Goedenmiddag,
Wij hebben waarschijnlijk een administrateur nodig einde van dit jaar voor een project in Senegal/Mali.
Indien je geinteresseerd bent, mail mij dan op het volgende adres [EMAIL=“marcel@herik.nl”]marcel@herik.nl.
Groeten,
Marcel v.d. Maas
Projectleider West-Afrika