Werk gezocht in Gümbet 2008 en info over werken en wonen

Hoi,

Ik ben op zoek naar werk in Gümbet voor de zomerperiode van 2008.
Heb ook al op diverse forums zitten zoeken naar info over werken en wonen in Gümbet/ Turkije. Maar ondanks dat is het voor mij totaal niet duidelijk. Is het zo dat als je korter dan 3 maanden werkt je geen werkvergunning nodig hebt? En wat zijn nou alle kosten die je kwijt bent aan een werkvergunning en verblijsvergunning.

Hoop dat iemand me verder kan helpen!

Als je alleen voor de zomerperiode gaat zou ik echt geen werkvisum en verblijfsvergunning aanvragen!

Je kan gewoon turkije binnenkomen op je toeristenvisum, na 3 maanden ga je gewoon naar kos, samos of rhodos voor 1 dag en bij terugkomst in Turkije krijg je weer een nieuw visum voor 3 maanden.
Dus dan kan je sowieso 6 maanden blijven.

Het is zo dat je alleen een werkvergunning krijgt in turkije als je werk doet wat turkse mensen niet kunnen doen, dus als je bijvoorbeeld in de animatie gaat werken krijg je echt geen vergunning omdat turken dat ook kunnen. En ik heb ook gehoord dat als je het aanvraagt het 9 maanden duurd voordat je een vergunning krijg (als je hem dan al krijgt)

Ik heb dit jaar ook in de animatie gewerkt gewoon op mijn toeristen visum, ik was gewoon verzekerd via het hotel en alles goed geregeld dus verder geen problemen mee gehad!

Hoi,

thnx voor je antwoord, mijn enige angst daarmee is dat ik dan gepakt wordt, omdat ik heb gehoord dat er veel strenger gecontroleerd wordt en ik niet wil dat ik turkije 5 jaar niet meer in kan

Paris,

Hoe heb jij in de eerste instantie die vakantiejob gekregen…heb je gewoon zelf hotels aangeschreven of ben je via een organisatie in contact gekomen…???

Ik wil ook graag voor de zomerperiode volgend jaar in Turkije (wel Bodrum/Gümbet) vakantiewerk doen…in eerste instantie gewoon voor een break dus als sabbatical…maar mocht ik langer willen blijven is een vakantiejob nooit weg… :slight_smile:

in afwachting…

greetz,
Shanthi

Seray, kan je niet proberen om reisleidster te worden via een nederlandse maatschappij…belletje er aan wagen kan altijd nietwaar, maar je moet het wel leuk vinden

Seray… ik stuur je ff een pb!

@ viva - ik was idd al bezig met info daarover te verzamelen, dank je :slight_smile: