Halfjaar Gumbet

Hallo,

Ik ben een meisje van 19 jaar en ik wil heel graag voor een halfjaar naar Gumbet/Bodrum. gewoon voor ervaring. ik wil alleen wat meer informatie er over hebben, zoals kan ik beter 2x 3 maanden op mijn toeristenvisum gaan? of moet ik een verblijfsvergunning voor een jaar aanvragen? en mag ik ook werken op mijn toeristenvisum (ik dacht van niet). en nog een vraag, waar kan je terecht om een huisje te huren voor een halfjaar… (tegen die tijd dat ik zou willen gaan is maart/april 2011) Het zijn nog maar vage plannen maar ik zou het fijn vinden als ik vast wat informatie er over kan krijgen.

Groetjes Nikki

hee,
spannend voor jou!
voor te werken moet je apart een werkvergunning aanvragen want zonder vergunning werken, daar kunnen ze zware sancties op zetten!
en voor de rest zou ik het niet weten…
Groetjes:dag:

Hallo Nikkive,

Lees eens goed wat we reeds veel over wonen en werken geschreven hebben op dit forum.
Je kan hier helaas niet wettelijk werken zonder verblijfsvergunning en werkvergunning anders raak je in de problemen. Ga je hier dan zwart werken dan krijg je misschien nog meer problemen. Voor aleer je aan werken in Turkije denkt, neem aub meer inlichtingen en kom niet zo maar hals over kop in Turkije wonen en werken.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Je kan met een toeristenvisum naar Gumbet en als die afloopt neem je gewoon een dagtochtje naar Kos en kan je een nieuw visum kopen voor 3 maanden.
De meeste meiden in Bodrum of Gumbet doen dat zo .
Een verblijfsvergunning krijg je echt niet zomaar in Turkije en kost meer dan een retourtje Kos .
Zelf heb ik er ruim een jaar gwoond in Gumbet en kreeg een vergunning omdat ik er getrouwd was .
Mocht je het toch willen de vreemdelingen (yabançi) politie zit bij de haven van Bodrum daar waar de boot naar Kos vertrekt .
Zonder werkvergunning kan je beter geen risico nemen .