Hallo,
Dit zal wel het zoveelste topic zijn over het werken en wonen in het buitenland maar toch maak ik een nieuwe aan voor advies.
Elk jaar ga ik naar Turkije en de afgelopen 4 jaar Bodrum (Gumbet, Turgutreis) omdat mij dit heel erg goed bevalt.
Ik ben nu 20 jaar, ik moet keuzes in mijn leven maken, beroepskeuzes, en ik heb geen idee hoe of wat.
De sector waarin ik werkte ben ik 100 % voor afgekeurd vanwege lichamelijke omstandigheden, ik dacht dat dit mijn droombaan was, dus alles hier om heen, lijkt mij stom.
Ik heb geprobeerd een andere opleiding te volgen, ook afgerond, maar het werken in deze sector (secretariaat) vind ik dus echt niets.
Ik solliciteer mij rot, maar vanwege geen ervaring, papieren voor een totaal andere sector, word ik niet aangenomen.
Om zomaar aan een opleiding te beginnen waarvan ik niet 100 % zeker weet of ik dit wil en of dit mij leuk lijkt voor mijn toekomst vind ik zonde.
Maar om eerst in de praktijk wat op te doen is moeilijk.
Ik ben nu weer een maand terug uit Turkije, ben even 8 dagen daarheen geweest, elk jaar ga ik met tranen in mijn ogen terug naar NL alleen om het idee dat het hier allemaal anders gaat.
Ik heb totaal niks tegen NL, ik hou van NL maar mede doordat het werk zoeken het proberen ervaringen op te doen in een andere sector mij allemaal zo tegenstaat, vind ik juist Turkije zo mooi.
Dit was even een korte uitleg over de omstandigheden.
Ik wil nu naar Gumbet, Bodrum om daar voor een paar maanden te werken en onder tussen na te kunnen denken wat ik verder wil in mijn leven.
Het werken als verzorgende, barmeid, verkoopster, maakt mij totaal niet uit.
Ik wil ook niet lang, 3 a 6 maanden en daarna terug naar Nederland.
Het lijkt mij gewoon fijn, er tussen uit te gaan, nieuwe dingen leren, nieuwe ervaring op te doen en terug te komen en een nieuwe start te beginnen.
Aangezien ik nergens op het internet iets van vacatures heb kunnen vinden heb ik een aantal hotels gemaild voor Animatie. de hotels waar ik geweest ben en waar zij geen animatie team hadden. (nog geen reactie terug gekregen)
Misschien dat ik nu te impulsief word, maar bij het surfen en het nadenken, wil ik een vakantie boeken, 22 dagen en in die vakantie opzoek gaan naar werk.
Zijn hier mensen met advies voor mij?
Mensen die dit zelf ook hebben gedaan?
Iniedergeval alvast bedankt.