Ik ben deze zomer in Gümbet op vakantie geweest en heb het echt super gehad! Nou wil ik er graag volgend jaar de hele zomer werken. Mijn vriend werkt in Gümbet maar die heeft echt geen tijd om voor me rond te kijken. Heeft iemand enig idee hoe ik hier aan kan komen en hoe ik het allemaal moet regelen? Alvast bedankt!
Hoi Ser,
Kijk eens op: http:/groups.msn.com/TurkijeGumbet/general.msnw
Dat is een site die jou misschien verder kan helpen.Je moet wel lid worden (gratis) van deze site voordat je vragen kunt stellen dacht ik, maar kijk maar even. veel succes.
Als je vriend al in Gumbet woont, dan is het makkelijk. Ga er vroeg in het seizoen heen en ga alle bars af voor werk… Wil je echt als hostess gaan werken, dan zal ik nu al alle reisorganisaties af gaan…
Succes…
Gr. Tanja
Het probleem is dat hij er niet woont, hij werkt er alleen en ik kan niet bij hem intrekken want het appartement deelt hij met zijn collega’s. Ik zou dus ook een slaapplaats moeten hebben en daarom vind ik het nogal riscant om daarheen te gaan zonder dat ik al werk heb gevonden. Heeft een van jullie misschien ook daar gewerkt? Kunnen jullie me over jullie ervaringen vertellen?
hoi,
Leuk om te horen dat er nog meer mensen in gümbet willen gaan werken. Mijn vriend werkt namelijk ook in gümbet. Dus ik snap precies wat je bedoelt ser. Mijn vriend deelt ook zijn kamer met collega’s erg vervelend. Ik zou als ik jou was hier op deze site even kijken, want er staan veel quotes over werken in Turkije.
En wat Tanja zegt is ook zo alle reisorganisaties afgaan. En je kan eens kijken op IND.nl daar kan je zien wat je allemaal nodig hebt als je wil werken in het buitenland.
Wat voor werk zoek je eigenlijk precies???
groetjes karason
Wat dacht je van in zo een animatieteam te werken. Dat lijkt mij namelijk echt heel erg leuk.
Mijn vriend werkt in het WOW resort in Gümbet bij het animatieteam.
En waar werkt jou eigenlijk als ik mag vragen?
groetjes
Animatieteam lijkt mij ook heel erg leuk! Weet jij misschien hoe je zoiets vanuit nl kan regelen?
Mijn vriend werkt in een hotel in het centrum van Gumbet, weet alleen de naam niet! Is je vriend nederlands of turks?
Hey ser,
Animatieteam is ook heel leuk, veel met mensen werken. Dat is natuurlijk bij alles wat je doet wel zo.
Vanuit nederland hhhmmm ik heb nog niet echt een idee maar ik zou gewoon eens deze site uitpluizen mischien dat je wat vind. Ik ga daar waarschijnelijk werken maar ik ben gevraagd door de manager waar me vriend werkt, dus ik hoef weiig te regelen. Ik kan wel even voor je vragen aan me vriend of hij nog wat weet. Maar ik zou wel even ivm visum kijken op IND.nl, wat je allemaal moet doen.
Mijn vriend is half turks en half italiaans. Een mengelmoesje. En wat is jou vriend eigenlijk?? Werkt ie daar al lang eigenlijk?
Groetjes chantal
Oh leuk in een animatieteam?? Mijn vriend is Turks. Hij is ook voor me opzoek nu of hij iets kan vinden. Het hotel waar hij in werkt wil ik namelijk absoluut niet werken…egt een rotbaas! Hij werkt er al best een tijdje weet niet precies hoeveel jaar.
Als je in een hotel gaat werken is het natuurlijk een stuk makkelijker want dan kan je daar gewoon gratis verblijven of niet?? Hoe oud je eigelijk?
Echt wel leuk. Ik hoop dat jhet allemaal gaat zoals we hopen. O dat is vervelend als ze zo een kutbaas hebben. Schiet niet op dan.
Hoelang ga je al met je vriend?
Ja als het goed is kan je dan inderdaad gratis verblijven en eten en drinken tenminste zo heeft mijn vriend het wel in ieder geval. Is dat bij jou vriend dan ook zo?? Ik weet niet of dat overal zo is maar dat neem ik aan van wel. Je verdien er al niet zoveel dus het is wel het minste wat ze kunnen doen.
Ik ben 23 jaar en jij???
xxx
Ja dat is bij mn vriend in het hotel ook zo…Ik ben 19 en ga 2 jaar met hem nu. Ik denk wel dat het in elk hotel zo is, maar ik hoor gister dat als je bv in een bar werkt dat je er dan ook gratis mag verblijven dus dat maakt ook niet veel uit dan. Hoelang ga jij al met je vriend?
Ja precies. Ik geloof dat je maar 400 a 500 euro in de maand verdient. Maar ja als kost en inwoning voor je betaalt worden dan is dat eigenlijk wel genoeg om van te leven. Alles is daar zo goedkoop.
2 jaar dat is best wel lang zeg. Zolang is dat bij nog niet. Bij mij ongeveer (hou het niet echt bij) maar iets langer als een half jaar.
Waar woon je eigenlijk als ik mag vragen?
xxx
Ik woon in Hoorn ik weet niet of je dat kent. Nee hij woont in Turkije in de Winter maar in de winter is ie 3 maanden vrij en komt dan naar Nederland dus eigenlijk woont ie dan in nederland in de winter.
En jou vriend???
Mijn vriend is nog nooit in Nederland bij mij geweest…Maar dat is een lang verhaal!! Ik ga in oktober naar hem toe en in november of december… Wat leuk dat je vriend dan in Nederland is…Gaat ie hier dan ook werken of is het zeg maar zn vakantie dan?
Ooh jouw vriend woont daar ook gewoon. Vind je het af en toe niet heel erg moeilijk dat hij zo ver woont?
Nee dit wordt dan voor hem ook de eerste keer nou ja hij is dan wel een paar keer voor ze werk in nederland geweest, dus als ie komt dat wordt gewoon lekker vakantie. Het is alleen heel veel geregel om dat voor mekaar te krijgen, dus hopen dat het lukt.
Ik vind het wel leuk dat ik iemand anders spreekt die der vriend ook in Turkije woont. Hoe vaak in het jaar ga je naar turkije toe dan??
Ja ik vind het heel erg dat ie zo ver weg woont! Ik ben tot nu toe alleen in de zomer daar geweest… Want in het begin was het heel moeilijk omdat hij moslim is en ik niet…En mijn ouders zijn er heel erg tegen, dus ik kon er niet heen en ik mocht ook niet…Maar nu ga ik proberen in oktober te gaan, dus ben benieuwd of het lukt. Ik spreek m wel gewoon elke dag hoor dus het is niet dat we echt alleen in de zomer contact hebben… Ook ga ik proberen of ie in die winter een tijdje hier heen kan komen… Wat je zei je moet er zoveel voor regelen, maar dat gaat wel lukken toch?? Woont je vriend echt in Gumbet of werkt ie daar alleen?
Ja ik weet precies hoe het voelt als je vriend zo ver woont. Maar hoe denken je ouders er nu dan over? Ik ben ook geen moslims en mijn ouders hadden er ook wel een beetje moeite mee zo van je ziet die jongen mischien 2 a 3 keer in het jaar maar gelukkig staan ze nu wel achter me. Ze vinden dat ik goed moet uitzoeken wat ik voel.
Mijn vriend werkt in Gümbet en woont officieel in Istanbul bij zijn ouders maar hij is daar maar 3 maanden want hij werkt er 9 maanden.
Ik heb geen idee of het gaat lukken, ze moeten heel veel vanuit turkije regelen, als je dat wil weten moet je even kijken op www.ind.nl daar kan je een gratis brochure aanvragen (ook in engels evt voor je vriend) daar kan je alles in lezen. Maar een visumaanvraag om naar nederland kan een week tot ongeveer 2 maanden duren.
Echt belachelijk wat je allemaal moet doen ervoor en wij betalen 10 euro en hebben een visum. Zo raar eigenlijk!!!