Ja raar is dat he!!
Mijn ouders laten me nu wel gaan maar ze zijn het er totaal niet mee eens. Ze steunen me er dus niet echt in. Maar is jouw vriend wel moslim of niet? Ik ga het hier dit keer wel goed met m overhebben, want het zou natuurlijk niet niets zijn als hij ooit met een niet-moslim meisje zou trouwen, vooral tegenover zn familie… Hoevaak ben je nou al naar je vriend toegegaan? En heb je zn ouders al ontmoet??
Ik ben ook niet moslims, maar zijn ouders hebben zoiets als hij gelukkig is hoeft zijn vriendin geen moslims te zijn. En hij wil toch heel graag in Nederland wonen. Zijn broer is namelijk getrouwd met een engelse en woont daar nu ook. Dus zijn familie is vrij modern, gelukkig.
Zijn moeder is Turkse en zijn vaderr Italiaans dus mischien dat daar het verschil al in zit. Dit wordt nu de tweede keer dat ik daar heen ga.
Nee nog niet wat die wonen helemaal in Istanbul maar als het goed is gaan we er eind sept als ik terug ben erheen dus ik ben benieuwd.
Heb jij zijn familie al gezien dan??
Nee ik heb zijn familie ook nog niet ontmoet, maar die zijn echt streng moslim en hij móet met een moslims meisje trouwen… Hij wil daarom wachten tot ik wil trouwen om mij aan zijn ouders voor te stellen. Doodeng lijkt me het!! Maar voorlopig hoef ik niet te trouwen dus dat zien we dan wel weer…
Hoi Saskia,
ik begijp best hoe je dit berichtje bedoeld heb, maar ik denk dat ikzelf het beste weet hoe het zit tussen ons. Hij heeft het vanaf het begin al over trouwen en nu 2 jaar later nog steeds. En zn ouders ontmoeten wil ik gewoon nog niet en daar toont hij alleen begrip voor. Bedankt voor je berichtje, maar vergeet niet dat het in iedere situatie anders is!
Hoi allemaal,
Ik ben Elke en ben sinds 1 maand getrouwd met mijn turkse man en hij werkt in Gumbet in hotel Sami plaza.
We wouden onze toekomst in Nederland voortzetten maar wegens de strenge regels kan hij niet komen en kiezen we ervoor dat ik naar Turkije zal komen om daar te wonen en te werken.
Nu is het niet zo makkelijk om in Gumbet of Bodrum een baan te vinden en ik heb contact gehad met Francoise die al 7 jaar in Turkije woont en er komt veel bij kijken.
Zo is een werkvergunning en een contract erg belangrijk, maar vind maar een werkgever die dat allemaal keurig doet, die zijn er niet veel en ik ga zeker niet op de bonnefooi daar heen!
Ik wil eerst zeker weten dat alles goed geregeld is voordat ik alles achter laat hier.
Zijn er mensen die hier meer ervaring mee hebben en die mij tips kunnen geven?
Zo is een verblijfsvergunning ook belangrijk, met alleen een visum kan je niet werken en ik wil voor een langere tijd misschien wel een paar jaar met een gerust hart kunnen wonen en leven met mijn man.
Dus alle tips zijn welkom!!
groetjes Elke
Hey ser, ik vind dat je helemaal gelijk waar bemoeien mensen zich mee. ondanks dat ze het goed bedoelen hoor. Maar laat mensen lekker hun eigen leven leiden. En inderdaad trouwen is nog niet aan de order dus dat zie je allemaal wel.
Elke, ik zou als ik jou was even op IND.nl kijken daar kan je zoveel info vinden.
Groetjes
Ik heb net op de site van de IND gekeken maar ik kan er niks over vinden :rolleyes:
Werken in het buitenland of emigreren, nee niks.
groetjes Elke
Hoi Saskia,
Top dat je zo achter je dochter staat! Dit is helaas niet overal het geval!
Hoi Saskia,
ik begrijp nu wel wat je bedoelde, en bedankt voor het advies! Maar het is gewoon erg vervelend als je van je omgeving, je vrienden en familie alleen maar hoort dat het niks kan worden en dat ik zo weer opzij gezet wordt. Het is natuurlijk onwijs aardig van iedereen want niemand wil dat je gekwetst wordt. Maar ik heb er zelf ook goed over na gedacht en ik heb met mn vriend afgesproken dat de eerst volgende keer dat ik daar ben dat we het er dan goed over gaan hebben. Kiest hij niet voor mij, ok ik zal er best even kapot van zijn maar ik heb natuurlijk altijd in mn achterhoofd zitten dat dat kan gebeuren. Ik ben dus niet zo heel erg naief als het lijkt! Maar het is heel erg moeilijk omdat ik maar 1 vriendin heb die mij hiermee steunt, zelfs mn ouders steunen me hier niet bij. Maar bedankt voor je advies en over 10 jaar hoor je hoe het afgelopen is! ![]()
Zullen we het bij het juiste onderwerp houden? Deze topic gaat over werken in Gümbet en niet of een lange afstandsrelatie wel of geen kans van slagen heeft.
Ik wil niet nors zijn, maar zo houden we het wel overzichtelijk.
groetjes Elke
Hey Saskia. Inderdaad knap dat je zo achter je dochter staat en haar vertrouwd. Ik weet dat het goed bedoelt is hoor!! Maar net als wat ser zegt af en toe is het zo moeilijk om naar anderen te luisteren omdat je denkt het allemaal zelf wel beter te weten maar van mijn kant ook bedankt en tot over 10 jaar.
Elke, ik dacht dat er wel wat op stond maar niet dus. En als je nou op immigratiedienst kijkt of gewoon met google zoek werken in Turkije, mischien dat je dan wel iets kan vinden. Ik ben ook al tijden aan het zoeken maar het is inderdaad heel moeilijk. Maar als ik nou wat vind hou me even op de hoogte dat geld andersom natuurlijk ook. Want als je hem naar ned wil halen heb je ook een uitnodigingsbrief nodig die ga ik vanavond ophalen bij het gemeentehuis moet namelijk gelegaliseert worden. Wish me luck!!! ben benieuwd.
Ser, ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik heb mischien nog de mazzel dat me ouders achter me staan maar qua de rest van de buitenwereld valt dat erg tegen. Het zal niet echt helpen maar ik sta ook achter je hoor. Als je wat wil weten kan je me altijd vragen. Sucses met alles!!!
groetjes karason
Hey karason, heel erg bedankt! Het is echt fijn om met iemand te praten die dit ook allemaal meemaakt!!
Wat een gedoe joh al dat geregeld zodat je vriend hierheen kan komen! Moet je dat ook doen als hij bv 2 weken ofzo komt??
Saskia bedankt voor je steun!!
xxx
Hoi Karason,
Inderdaad op de site van de IND staat niks over emigreren.
Via via ben ik al het een en ander te weten gekomen.
Werk vinden in Bodrum/Gümbet is niet zo makkelijke, ik ken wel veel mensen daar, maar ik wil eerst weten of ik een baan heb voordat ik daar heen ga. Sommige gaan op de bonnefooi erheen en kijken dan wat er te vinden is, maar ik laat wel alles achter hier dus wil ik ook weten waar ik aan toe ben.
Nu ben ik bezig met open sollicitaties naar alle touroperators, zoals: arke, Oad, Thomascook, TUI etc.
Proberen als reisleidster daar te kunnen werken, ik hoop dat het lukt.
Wij wouden mijn man ook in de winter naar NL halen met een visum, ook daar heb ik alle info over, maar dat kost te veel geld en hij heeft ook heel veel geld nodig! En dat hebben we niet, beter sparen voor daar.
Ik wens je succes!
groetjes Elke
SER, inderdaad dat is best fijn. We weten allebei hoe moeilijk het is.
Ja dat moet ook bij twee weken alleen niet als ie 3 dagen bijvoorbeeld voor overvlucht ofzo komt maar alles boven de 3 dagen moet je een visum hebben en geld 34 euro per dag moet je vriend kunnen besteden hier in nederland. Reken maar uit als ie een maand wil blijven kom je op over de 1000 euro en je visum kost ook nog eens 35 euro. Eigenlijk echt gewoon belachelijk!!! Ik ben er nu ook mee bezig maar ik wordt er gestresst van.
Elke, inderdaad wat een gedoe he iemand naar nederland halen buiten de EU. Maar ik ga me best doen en ik zie het wel. Het wordt maar sparen dan voor hem en mij.
Oja open sollicitaties dat is inderdaad een goed idee. Laat me weten als je wat hebt gehoord als je wilt. Heb je ook die turkse reisbureaus geprobeerd?? Stom eigenlijk dat het juist in bodrum/gümbet het moeilijkst is om werk te krijgen toch een druk toeristenplaatsje.
groetjes
Misschien is het een mogelijkheid om mijn huur huis tijdelijk onder te verhuren zolang ik in Turkije kan werken, zodat ik altijd terug kan en niet alles kwijt ben als ik naar Nederland terug wil/moet.
Heeft iemand hier ervaring mee?
groetjes Elke
Elke als ik jou was zou ik niet onderverhuren aan vreemden. Heb je niet familie broer/zus die wel in je huisje wilt volgens mij is dat makkelijker en veiliger.
Ik wil niet lullig doen hoor, maar op de site van het IND staat alleen info over hoe jij iemand naar NL kan halen of info voor mensen die naar NL toe willen komen en niet over hoe jij in het buitenland kan gaan wonen…
Ik zou op de site van de NLse Ambassade in Ankara kijken of van het Turkse consulaat in Rotterdam…
succes meiden…
Gr. Tanja
Heeft iemand al succes of nieuwe informatie gevonden??
Nee, helaas nog niet. Ik probeer zoveel mogelijk Nederlandse werkgevers te vinden die personeel zoeken in Turkije.
Ik wil namelijk wel een baan waar ik het hele jaar kan werken en een werkvergunning krijg met ziekenfonds verzekering, omdat ik ook in Turkije wil gaan wonen.
Dus alle tips zijn welkom!!
groetjes Elke
En hoe begin je? Ik bedoel, waar begin je met zoeken? Ik heb overal op internet al gekeken, maar wordt daar ook niks wijzer van! Ik zoek natuurlijk alleen werk voor in de zomerperiode, ben je daar misschien al iets over tegengekomen?
Vanaf waneer wil je daar gaan wonen?
groetjes