werk gezocht Barcelona (juli, augustus en september)

Hallo

Ik ben 23 en studeer binnenkort af. Ik heb er altijd al van gedroomd om in Spanje en meer specifiek in Barcelona of omgeving te gaan wonen. Voor ik een definitieve beslissing neem wil ik eerst wat ervaring opdoen en ter plaatste kijken wat de mogelijkheden zijn. Daarom ben ik op zoek naar werk, voorlopig alleen voor in de zomer, maar wie weet als alles goed gaat, wel voor langer.

Ik heb al een heleboel sollicitaties verstuurd, maar tot hiertoe zonder succes. Heeft er iemand tips of ideeën? Alvast bedankt! :zon02:

Alleen zomerwerk is lastig, maar als je wat Spaans en/of Catalaans spreekt, kun je wellicht in een bar of restaurant terecht.

Fietsgidsen is ook een oplossing, maar dan zul je de stad een beetje moeten kennen.

Solliciteren vanuit NL is altijd erg lastig, vooral als het niet typisch zomerwerk of animatiewerk is. Ik zou hier naartoe komen en dan zoeken en als het niet lukt, maar Salou/Lorret gaan.

Zoek ook even op dit forum naar animatiewerk, daar maak je denk ik meer kans.

Succes!

Mabel

1 like

Bedankt voor je tips Mabel! Ik was ook al eens op je blog geweest. :slight_smile:

Ik zou aan de slag kunnen in Lloret de Mar bij een bedrijf dat villa’s verhuurt. Het leek me heel leuk, probleem is alleen dat ik echt naar Barcelona wil gaan. Het is zo een fantastische stad! En ik zou er graag Spaanse les willen volgen om mijn Spaans wat te verbeteren.

Werk vinden is inderdaad moeilijk… Ik probeer het nu via via, maar dit heeft ook nog niets opgeleverd. Naar daar gaan en ter plaatste werk zoeken zou inderdaad makkelijker zijn, alleen ben ik student en heb ik geen budget om zomaar te vertrekken. De kans is groot dat ik terug hier sta na twee weken…

Als het echt niets wordt ga alsnog eerst hier te werken om dan voor ten minste twee maanden naar BCN te gaan.

Ik geef nog niet op, maar eenvoudig is het zeker niet!

Groetjes
Veronique

Waarom ga je nu al niet Spaans leren? Dan heb je hier straks veeel meer kans op de arbeidsmarkt, echt waar! En zorg dat je goede CV (liefste in Spaans) met foto al bij je hebt, zodat je meteen kunt beginnen met solliciteren.

Succes!

Ik heb drie jaar bedrijfsspaans gekregen, ik kan mij dus al wel redden, maar wil het verbeteren. En een Spaanse CV is al in orde. :slight_smile:

Groetjes