Hallo allemaal,
Ik heb het plan opgevat om over ongeveer een maand (half april) een maand a twee maanden in spanje te gaan wonen en werken, om hopelijk de taal wat te kunnen leren. Zelf zat ik te denken aan Granada, Madrid of Sevilla. Het lijkt me leuk om hier werk te doen in bijvoorbeeld een tourist office of misschien de horeca.
Heeft iemand tips om werk te vinden, kan ik dit het beste van tevoren regelen of is het makkelijker om ter plekke te solliciteren? Zou het mogelijk zijn in een tourist office te werken, ook al spreek ik de taal (nog) niet echt?
Welke stad raden jullie aan voor wat ik wil doen?
En heeft iemand tips/ ideeën hoe ik een woonplek kan vinden?
Een hoop vragen, ik hoop dat iemand me verder kan helpen!
Alvast bedankt!
Als je de taal nog niet spreekt, kun je in deze steden echt niet terecht op de tourist office of in de horeca hoor! Beste je te richten op een internationaal call center of naar de Costa(s) te trekken al is April een beetje het voorseizoen. Of anders werken als au pair? Daar al aan gedacht? Ik zou zeggen: even iets beter voorbereiden, kamer en cursus vind je zo, werk niet.
Succes!
Mabel
Aanvulling op wat Mabel schrijft (ze heeft overigens helemaal gelijk):
Het weinige werk wat er is kun je in 9 van de 10 gevallen alleen maar ter plekke vinden (en als je spaans spreekt). Op dit moment worden de meeste banen vergeven aan vrienden, familie of bekenden. Spanje heeft heel veel werkelozen en men helpt elkaar zoveel mogelijk “intern”, de zogenaamde enchufes.