Op dit moment ben ik op zoek naar de mogelijkheid om de zomermaanden in het zonnige spanje door te brengen. Hoe ik dit precies wil gaan invullen weet ik nog niet. Ik ben zojuist terug uit Madrid, ben al een aantal keer in Barcelona geweest en wil hier graag mijn zomer doorbrengen. Inmiddels heb ik een HBO diploma maar is het moeilijk werk te vinden in mijn expertise (Events, Marketing, Sales.)
Ik ben op zoek naar vakantiewerk in Madrid/Barcelona/Valencia. Iemand enig idee waar ik moet beginnen en precies moet kijken? Ik sta open voor verschillende soorten werk maar ik wil niet werken op een camping of een discotheek.
Hebben jullie tips of suggesties? Die zijn natuurlijk van harte welkom!
ik zie dat jij in Sevilla woont/werkt? Heb jij misschien nog wat tips voor werk in Sevillla? Ik heb gemerkt dat het op dit moment toch lastig is werk van enig niveau te vinden in Spanje. Ik ben namelijk net begonnen met een cursus Spaans maar verwacht dit op korte termijn dit redelijk te kunnen spreken.
De werkeloosheid is (erg) hoog in Spanje, seizoenswerk is toch meestal horeca en toerisme waar de beste kansen liggen. Met talenkennis (engels, duits en/of frans en nederlands) vergroot je je kansen. Spaans is echter heel belangrijk. Een feit blijft dat de banen van enig nivo dungezaaid zijn en dat er vanwege de werkeloosheid een behoorlijke diploma inflatie is.
Een baan zoeken in Sevilla (en ik neem aan dat dit ook geld voor de rest van Spanje) is je inschrijven op alle betreffende websites (zoals bijv www.trabajar.com, www.infoempleo.com etc.), je inschrijven bij de uitzendburos (ETTs) en in de praktijk kom je via via aan contacten.