Hoi,
Over 2 maanden ben ik afgestudeerd als leerkracht basisschool. Nu wil eerst op “avontuur” voor ik meteen in NL aan het werk ga. Met avontuur bedoel ik werken in het buitenland. Ik heb al eens 2 maanden in Curacao op een school stage gelopen, dus het buitenland trekt mij zeker. Zijn er mensen op het forum die in Suriname werken en wonen, die mij kunnen helpen een stap te maken richting werken met kinderen in Suriname?
Bedankt!
Werner vd Meent
[EMAIL=“wernervdmeent@hotmail.com”]wernervdmeent@hotmail.com
Hoi Werner,
Er zijn hier wel een aantal kindertehuizen die mensen uit het buitenland aannemen om te helpen. Een van die tehuizen is bijvoorbeeld Kindertehuis Samuels.
Wat zij alleen wel doen is mensen aannemen voor langere periode omdat ze die kinderen niet teveel van begeleiders willen laten wisselen, waarvan ik denk dat een hele goede strategie is. Ze gaan dan ook meestal uit van een periode van 1 jaar.
Weet niet zeker of er een vergoeding aan verbonden is, maar waarschijnlijk wel iets voor zo een lange periode.
Er zijn anders diverse kinderopvang ( weet niet of ze echt op zoek zijn naar mensen maar goed)
In het binnenland willen ze misschien wel graag leerkrachten hebben, maar of dat als betalende kracht is en of je zo een grote stap wilt nemen?
Dat is natuurlijk echt back to basic voor een buitenlander, hahaha.
Zelfs voor de mensen van hier is dat zo.
Je hebt hier ook nog een stichting, Stichting pleeggezinnen Suriname, die zou je kunnen opzoeken via het net en daar eens vragen.
Hoop dat je er iets aan hebt.
Thanks
Esther Lijkwan
Hier Vind Je De Meest Uitgebreide Reisgids Van Suriname
Weet jij al alles over Suriname?