Goede morgen, Jeroen
Bij me is alles tip-top in orde.
Dank je wel.
Groetjes
Sopirla>>>
NIET DUS
gemiddeld tussen de 20 en de 80 seconden om een pagina binnen te krijgen
en dan kijk ik nog in mobile mode (zonder de reklames dus)
het is echt niet werkbaar hoor Jeroen
er moet ergens iets opstroppen
ik zal eens een ip-trace proberen doen
het rare komt nu
als ik met Visual-route een ip-trace doe op http://www.wereldwijzer.nl/ dan krijg ik een gemiddelde toegangstijd van 500ms, wat op zich goed is
dus het contact leggen met de site is probleemloos
echter het downloaden van een pagina … daar loopt dus iets mis bij jullie
heb op verschillende browsers geprobeerd : firefox, maxthon, internet explorer en opera, allen met recente update …
Lieve vriend
Wat gebeurt het met je PC ? Het is inderdaad heel raar; toen de “miserie” is begonnen, dacht ik dat aan onze idiote server lag en ik wou de PC door de raam buiten smijten (een van mijn negatieve kanten: geen geduld met nieks en niemand). Het MOET werken ! NU!
Ik ben zeker dat Jeroen je zal helpen; hij heeft voor mij zo véél gedaan want ik heb geen school voor programmeur voor computers gevolgd, maar wel voor talen !
Ik hoop dat je meer geduld hebt dan ik; mijn PC was al lang in stukken op straat !
Groetjes
Sopirla
@Ixke: zou je je traceroute hier eens kunnen plakken?
u vraagt, wij draaien
en hier zal je het rare dus merken
het traceren loopt vlot, de site is bereikbaar
maar het duurt eeuwenlang eer een pagina binnenkomt
en het is nog steeds zo
wereldwijzer is voor mij een frustrerende ervaring op dit moment
ik zou moeten modereren maar het duurt (veel te) lang
ik hoop dat je een oplossing kan vinden Jeroen
dank voor de moeite :chin:
Heel apart. Wellicht is het dan een element die door wereldwijzer vanaf een andere site (domein) wordt geladen, die het probleem vormt. Zijn er toevallig websites die de Braziliaanse regering censureert? (Ik ken alleen China en de VS die dat doen, maar ik vraag maar…)
Inmiddels al eens een internetcafé gepasseerd? Of zelfs bij de buren geprobeerd?
Kun je eens handmatig DNS-adressen in je router zetten, in plaats van ze te laten ophalen bij de internetprovider? (Gebruik de DNS van Google: 8.8.8.8 en 8.8.4.4, of XS4all: 194.109.6.66 en 194.109.9.99)
Al eens met je computer geprobeerd direct de PPPoE verbinding te maken, in plaats van via een router?
Succes!
Jurjen,
alternatieve dnssen in de router brengen geen soelaas …
ook in de pjoeter de dns wijzigen is geen oplossing
PPPoE verbindingen blijf ik uit, staan allen standaard ingesteld op de modem en ik heb ALLEEN problemen met de WERELDWIJZER dus ga ik niet het risico nemen om nieuwe problemen te creëren …
ik zal straks even vragen aan anderen hier in Salvador om te zien of zij hetzelfde probleem hebben
enkele providers blokkeerde vroeger soms wel eens torrent toestanden maar bij onze GVT is men heel vrij en hebben wij geen enkele limiet (ook geen downloadquata bvb), bij mijn weten geen enkele vorm van censuur in Brazilië (op dit gebied ![]()
En WAT hebben jullie dit weekend gedaan aan het forum ?
Tot vorige week bleef mijn toegang extreem traag (heb op alle mogelijke platformen geprobeerd tot een linux toe dus het is(was) géén lokaal pc probleem hier.
Deze morgen open ik voor mn dagelijks onderhoud en zie … dat alles opnieuw werkbaar is. Oef we kunnen opnieuw ernstig aan de slag ![]()
Er is dus iets veranderd, Jeroen ? Enige verklaring ?
Tropische groet
Hier op de redactie hebben we he-le-maal niets gedaan en lekker van het Hollandse zonnetje genoten ![]()
Of er bij het hostingbedrijf iets is gedaan, dat weet ik niet.
In ieder geval fijn dat Wereldwijzer ook bij jou nu lekker snel is!
en het rare is …
ongeveer een dikke 4 uren later is het weer van dat
terug lange wachttijden …
toch eens kijken of ze bij de hosting wijzigingen uitvoerden dezer tijden
enne … hier in de tropen is er ook een stevig zonnetje zenne ![]()
Hey, vriend,
Het is nog altijd niet in orde?
Groetjes
Sopirla>>>
De pijn is opnieuw (even ?) verdwenen.
Toegang normaal op do 06okt2011 om 11 lokale tijd
Ik blijf hieromtrend posten Jeroen, opdat je misschien ook 1 of andere verandering kan bijhouden bij jullie of de provider
Tropische groet
Hij is vannacht ook weer trager… het blijft vreemd zeg.
ja, sedert deze namiddag is het hier alweer van dat
en wat ben ik blij te lezen dat ik niet de enige ben !!!
Daarom meldde ik het ook ![]()
Het is hier nu weer prima.
Ja graag, dan kan ik het in de gaten houden.
Het kan zijn dat in de Nederlandse nacht ww even wat trager is doordat dan een automatische backup wordt gemaakt. Maar dat zal niet uren duren dacht ik.