de laatste week stelde ik vast dat 's morgens rond 8u (onze tijd hier, +4 voor jullie) er normale toegangstijden waren, en nadien traag tot ergens in de namiddag rond 16u wanneer toegangstijden opnieuw normaal waren voor een 10 a 20 minuten …
raar raar
enfin, vandaag lijkt het allemaal normaal te verlopen, gedurende de hele dag
oef, eindelijk kan ik weer werken
Kijk op zowel de normale als trage momenten eens wat je down- en upload doet op bijv. speedtest.nl
Dan kan je bepalen of het aan WW ligt of gewoon aan je isp;)
ja hoor weet ik
dit probleem is niet nieuw voor me
hebben al overal zitten zoeken
internet is geen probleem HIER, al de rest gaat vliegensvlug ALLEEN, de wereldwijzer.nl was problematisch, en via een visualtrace route blijkt steeds opnieuw de traagheid in Nederland te liggen (voor wat mijn traject betreft)
maar goed, het lijkt nu allemaal opgelost
Mijn beste gok zou zijn dat het niet WereldWijzer zelf is, maar elementen in de webpagina’s die van andere websites worden geladen. Gezien de traceroute, is de verbinding met de WereldWijzer server snel genoeg.
awel, dat ga ik ontkrachten (of toch voor een groot deel denk ik) ik lees de site in “mobiel” mode (helemaal links onderaan te selecteren) dan hoef ik niet naar al die reklame te kijken (en er op te wachten) die de normale versie voorschotelt …
gelukkig ben ik niet alleen, dank Cierillie voor je melding … anders denken ze daar in Olland nog dat ik heel zot aant worden ben lol2
Al het bezoek wordt gevolgd door een speciale Google server, met code in de wereldwijzer pagina’s. Ik zat aan zoiets te denken. Reclamebanners staan (volgens mij) op de wereldwijzer server, dus dat mag het probleem niet zijn.
Volgens mij is er ook een controle met de grote vBulletin server of de licentiecode van WereldWijzer nog steeds geldig is, maar ik weet niet of die op de server of bij de client wordt uitgevoerd.
Dan hebben we ook nog de Facebook en Twitter invoegtoepassingen, geen idee of dat in de App zit.
Ik kijk nu even via mijn iPhone vanuit Laos en zien niets van de meldingen hier. Ik weet wel dat de laatste tijd op mijn werk (Duitsland) enkele banners als goegeleds lang nodig hadden om te laden.
De server lag vroeg in de middag heel even plat, maar dat was gelukkig snel weer opgelost. Het kan zijn dat de host nog wat dingen recht moet zetten, maar hier draait het wel weer goed.
Ik zit er inderdaad bovenop. Ik dacht gisterochtend het probleem te hebben opgelost, na de ochtend liep de site weer goed. Maar sinds vanochtend is het weer raak. Ik heb nu de hostingprovider ingeschakeld, zij zijn dan toch de experts
Idem,probleem bij mij is ook opgelost,Jeroen!
Tervoren had ik problemen om de pagina’s op te laden met google crome,Modzilla firefox alsook windows internet explorer (supertraag)