Wat is jouw ultieme Thailand tip? Plaats 'm hieronder!
Ik heb geen ultime tip, het land is zo geweldig en mooi dat ik geen keus kan maken.
ga het leven hier in thailand voelen en niet alleen zien, ga tussen de locals zelf leven. Gooi je lonely planet op de brandstapel en ga op eigen houtje verder…and you will love it!
Ga eens een paar dagen op een eilandje zitten met alleen een houten hutje heerlijk!
S’ochtend met je slippers 10 meter naar de zee sjokken…en verder terud je hangmat in en relaxen.
Dineer eens op de Chao Phraya-rivier ! Zeker de moeite waard. Kijk eens op www.loynava.com
Boek een homestay en verblijf bij een Thaise familie in het noorden of noordoosten van Thailand. Op deze manier kom je met het ‘echte’ Thailand in aanraking !
Om de ultieme ervaring te kiezen na al vele bezoeken aan Thailand is moeilijk.
Dus zal ik mijn laatste verrassing vertellen.
Voor het eerst auto gehuurd met gps navigatie.
omdat ik er op internet niet echt veel over kon vinden was ik echt verrast over de perfecte werking.
Op BKK vliegveld auto opgehaald bij Avis en in 4500 km. Zuid Thailand rond gereden.
Ik ben onderweg geen weg tegen gekomen of het stond wel op het scherm.
de bediening is full touch screen en eenvoudig.
Onder de tal van mogelijkheden vond ik het makkelijk dat je voor het intoetsen van een hotel alleen het telefoon nr. hoeft in te toetsen en klaar.
Het enige wat even een weet is, waar in het menu de lijst met way points staat van belangrijke bestemmingen, zoals aan en vertrek plaats op vliegvelden en veerdiensten maar ook van alle bezienswaardigheden.
Als ik mij niet vergis heet deze lijst "'transport "in het hoofd menu.
Het gebruik van de gps heeft mijn vakantie een stuk relaxter gemaakt en het rijden op de wegen rond BKK weer leuk gemaakt.
Ook het rijden van de echte binnenwegen is zonder gps haast niet te doen .
Ik zou het dus aan iedereen die met een auto in Thailand gaat rijden sterk aanbevelen om met navigatie op stap te gaan.
Tips:
Je bent wel het stopkontakt kwijt, dus voor i-pod of oplader splitter mee nemen, deze is daar moeilijk te vinden.
Bij invoeren van een betemming moet je eerst het district/provincie hiervan invoeren dus is het wel makkelijk een kaart te hebben met de grenzen en namen hiervan.
In nav. apparaat zit een accu dus kan je er makkelijk in hotel mee spelen en way points in het geheugen invoeren.
LAH GÓRN, Kees
De ultieme tip… moeilijk hoor
maar… dineren aan de Chao Praya river tegenover de snachts goud verlichte ‘Temple of Dawn’ in dat kleine restaurantje The Deck, bij volle maan, de avond dat je vliegtuig naar Nederland om 3 uur snachts vertrekt…
of toch beter… heel anders,
Het zuiden - aan het strand (Klong Muang bij Krabi)
genieten van het gezelschap en een koele coctail in Motherhouse, in het restaurant van mijn Thaise family
Really Amazing Thailand
lekkere tip heb ik 6 jaar geleden ook gedaan in het zuiden dan zit er nu nog ze laten me niet gaan.
verlaat de gebaande paden van de LP en ontdek LOS op je eigen houtje met behulp van de Thai en gebruik zoveel mogelijk openbaar vervoer je komt dan volop in aanraking met de bevolking welke je soms naar de meest aparte en mooie plaatsen kunnen leiden :chin:
Wij zouden volgend jaar in februari naar Thailand op vakantie willen,het zal de eerste verre reis zijn die we maken! We zijn een koppel van 65, en hebben wel wat reiservaring in europa .We zouden graag een maand of 5 weken gaan.We hadden gedacht aan een week of 1O dagen rondreis (misschien georganiseerd), en de rest op verschillende plaatsen op eigen houtje.Kan er ter plaatse altijd logies gevonden worden , of moet alles van hier uit gereserveerd worden ?Hotel -
huisje e.a. Kan er mij iemand een beetje raad geven ?
Wilfried
Overal kun je in Thailand diverse hotels of guesthouses vinden. Vaak staan bij het bus- of treinstation al mannen die je er wel heen willen brengen. Zij krijgen commissie als je er blijft.
Meestal kun je bij de eerste gerust je bagage laten staan en verder kijken voor je een beslissing neemt. Je hoeft dus niet direct te beslissen.
Maar kijk ook op het internet naar de vele mogelijkheden die er vaak zijn, dan heb je al een idee wat je eventueel te wachten staat.
succes
Bewe