Een paar jaar geleden toen ik nog beheerder van het Vietnamforum was, heb ik een exemplaar van de Wereldwijzer Reisgids Vietnam mogen ontvangen. Helder geschreven met mooie foto’s. Het fijne is om informatie in het Nederlands te lezen, vind ik. Het leest makkelijk weg. Er is helaas geen jongeren uitgave.
Wat betreft de Lonely Planet of Rough Guide, heb je aan beide denk ik evenveel. Zelf haal ik toch vaak de Lonely Planet, maar eigenlijk gebruik ik reisgidsen als leidraad. Vaak kloppen de prijzen uit reisgidsen niet meer, ook al is deze vrij recent. Met de Rough Guide heb ik geen ervaring. Wie weet kan iemand anders je daar wat meer over vertellen?
Ik adviseer je om voor een reisgids te kiezen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Wil je een reisgids in het Nederlands? Of maakt het niet uit en wil je juist de ‘bijbel onder de reisgidsen’ (zoals Lonely Planet het zelf omschrijft ). En speelt de prijs misschien mee?
Veel succes met het uitzoeken van een reisgids en natuurlijk ook alvast veel voorpret gewenst!
Ik leen meestal de verschillende reisgidsen bij de bibliotheek. Dan kan ik me rustig inlezen en bekijken of ik ze aan wil schaffen. Van LP kun je bepaalde hoofdstukken downloaden die je eventueel graag wilt hebben. Dan hoef je niet met het boek te zeulen. In Vietnam was vrijwel overal gratis wifi beschikbaar en op veel plaatsen stonden computers waar je gratis gebruik van kon maken, dus je kunt altijd dingen op internet opzoeken. Bovendien zijn de LP’s daar vrijwel overal voor een habbekrats verkrijgbaar.
Bedankt voor jullie tips.
Ik ben dus inderdaad met een lading boeken uit de bibliotheek naar huis gegaan en heb uiteindelijk voor mijn verjaardag de Rough Guide gehad. Dit is een prima systeem, de bibliotheekboeken heb ik vooral gebruikt om sfeer te proeven en de Rough Guide vooral voor het praktische gedeelte. Ondertussen zijn de tickets geboekt en ik kan niet wachten tot we vertrekken (maar dat duurt helaas nog 10 maanden)!
Nog gefeliciteerd met je verjaardag.
Hoop dat de cadeaus je voldoende informatie kunnen geven.
Zou dit niet voldoende zijn , stel je vragen gerust op deze site en vele mensen willen je helpen met een keuze waar je over twijfelt met hun ervaringen.
Je schrijft dat de tickets zijn geboekt, ben benieuwd wanneer je gaat, als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen?
ik ga zelf in week 51 ( 30-12 vertrekken vanaf Frankfurt ).
Wilden eigenlijk de 28e vertrekken, maar vertrek op de 30e bleek 250 euro pp te schelen.
Vertrek vanuit Viet Nam ( Saigon 22-1 ).
Hoef dus wat korter uit te kijken naar mijn vakantie, maar heb hetzelfde gevoel. Wil ook liever vandaag weg dan morgen.
Maar helaas, met de lotto maar 2 euro dit weekend.
Wij vliegen vanaf Amsterdam met Singapore Airlines en we vertrekken helaas pas 31 maart 2014!!! Wel hoeven we pas op 24 april in het vliegtuig terug te stappen, dan is stiekem 3 dagen later dan gepland!
Na het vele lezen was ik ervan overtuigd dat 3 weken Vietnam, - ongeveer 3 dagen verlies van reizen, niet genoeg zou zijn. Helaas kan ik niet meer dan 4 weken vakantie opnemen dus ik heb het weten te strekken tot 3,5 weken Vietnam.
Al met al ben ik dus best jaloers op je dat jij al weer zo snel mag hahaha
Momenteel ben ik bezig met het zoeken/boeken van een hotel voor de eerste 2 nachten. Had iets gevonden maar door een fout met de computer kon ik de betaling niet afronden. Opnieuw boeken gaat niet omdat er dan aangegeven wordt dat ik al geboekt heb. Dus even wat frustratie aan deze kant grrrrr.
Dus mocht je nog een goede tip hebben voor een wat luxer hotel dan een backpack hostel (daar gaan we de rest van de vakantie logeren) in Hanoi dan is dat altijd welkom!! (Mijn budget voor logies ligt tot maximaal € 15,= per nacht per kamer.